ZWOW

Ibland kan det kännas precis omöjligt att hinna träna. Alltid någonting man skulle behövt göra. Jag har dock erfarat att det som ska göras oftast blir gjort för mig trots att jag tränar. Det är nog till och med så att jag gör sånt som "behövs" göras med en gnutta mer energi och glädje än jag annars gjort. Jag tog en promenad med Mateo i vagnen efter frukost och morgonstöket. När jag kom hem passade jag på att dricka första kaffemuggen eftersom jag haft fullt upp med att roa Mateo innan promenaden. Efter kaffet röjde jag upp lite i köket och bytte om till träningskläder för att passa på att göra träningspasset jag brukar göra. När jag gjort ett set av de 5 jag brukar göra - vaknade Mateo. Jag fick pausa träningen för att ge honom lite mellis. När han ändå tycktes trivas väldigt bra med att tugga på skeden efteråt och blev ursinnig om jag försökte ta den ifrån honom - så fick han givet vis fortsätta med det. Själv fortsatte jag med träningspasset under uppsyn av sonen som var glad så länge jag gav honom skeden de gånger den tappades på golvet.
... Vi skulle verkligen haft ett set med hantlar hemma. Det kommer, men är inte högsta prio på långa vägar.
Passet jag kör ett par-tre gånger i veckan är i alla fall det här: ZWOW



Åh. Ja, helgen som varit blev en riktig höjdare. Efter middagen i fredags kom Annelie hit för att göra mig sällskap. Vi hade en lugn och skön kväll i soffan med en massa gott och hon stannade nästan tills Lukas kom från jobbet. Väldigt roligt med sällskap.
Lördagen berättade jag om i förra inlägget. Igår tog jag mig ett löppass med nya springafort-byxorna och skorna. De satt verkligen bra och kändes hur bra som helst. Däremot hade jag en rätt tråkig dagsform och kände redan efter det jag tänkt som uppvärmningssträcka att jag inte skulle orka hålla igång länge. Det löste jag genom att ändra upplägget till någon form av intervallträning. Provade dessutom olika hastigheter och försökte tänka på tekniken i backarna. Passet blev ganska långt och det kändes toppen att jag hållt igång så länge, trots att det inte var konstant löpning.
Igår hängde Lukas upp en världskarta vi fått till Mateos rum också. En sån riktig man hade i klassrummet i grundskolan. Hur coolt som helst! Vi har sorterat bort lite kläder också och städat upp rent allmänt. Plus att han nu också har en Expedithylla från IKEA också. Det



Nu under eftermiddagen ska jag hinna ner på affären. Egentligen skulle jag ha gått nu snart då Mateo ändå ligger i vagnen och sover. Jag behöver ner på affären eftersom vi ska ha middagsfrämmande ikväll. Väldigt mysigt. Ingela och Bjarte kommer hit eftersom Bjarte åker till Norge imorgon för en period nu under sommaren. Vi bjuder på middag och de tar med efterrätt. Ser verkligen fram emot det :)

Jo. Jag tror det blir bäst att dra ner på affären en snabbis nu faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0