Livsnjutare?



Det händer mycket med Mateo. Han ålar sig. Tar sig fram. Undersöker saker på ett helt annat sätt. Han börjar bli så stor vår lilla pojke.
I fredags tog vi oss en dejt med Eva, Jakob och deras William på Busplaneten. Sedan middag på hamburgerrestaurang. Tänk att Mateo svepte hela vällingflaskan liggandes i min famn, mitt i oljudet. Han sov gott i bilen och kom snabbt till ro hemma också för natten.




Jag och Mateo var på stan med Nicolina idag. När Nico höll upp först en annan sån här snutte och sedan den här - så sken Mateo upp så till den milda grad. Jag kände verkligen att; nuuu börjas det. Mateo ler = jag ger. Jag fick verkligen den där känslan att jag inte för någonting i världen skulle kunna missunna honom det där gosedjuret om det nu kan göra honom så glad. Det är ju helt klart någonting jag får lära mig att hantera bättre med åren. Men just nu är det svårt.
Ja. I slutänden blev det i alla fall Nicolina som gav Mateo den här fina giraffen som present och han myste med den i vagnen och sedan i bilen när vi åkte hem. Tack Nicolina :)

När jag fyllde år åt vi tårta hemma hos mina syskon. Föräldrarna är på vift så vi skulle ändå vara där ett par dagar som sällskap. Lukas föräldrar kom också och de till och med sjöng för mig när de kom! Roligt :)
Jag fick presentkort av dem på ett stort urval av butiker och de presentkorten tog jag givet vis med mig idag... Och spenderade ;) Jag fick ett presentkort på Vero moda av mina föräldrar också. Tyvärr var Vero moda en av affärerna som var stängd pga röd dag. Men det får bli en annan gång.

Först var jag inne på att köpa kläder och provade några plagg. Men jag vet inte... Av någon anledning hittade jag inte någonting som jag kände att jag verkligen ville ha. Vi gick istället in på Kicks, där jag kände att jag helt klart kunde hitta sånt jag sneglat på men inte unnat mig. För att det kanske mest är krims krams sådär. Men alltså... Jag är ju lite utav krims kramsens drottning, får jag ju säga. Haha. Nämen. Jag gillar sånt där. Inte så att jag har mängder av det, men ändå, gillar väldigt mycket. Jag köpte till slut ett 6-pack pärlarmband! Ett RÖTT läppstift som jag snudd på hade kunnat köpa bara pga själva designen på det. Som sagt. Krims krams ;) Sedan köpte jag också en ny puderborste eftersom min gamla varit med alldeles för länge och lämnar strån så väl i pudret som i mitt ansikte. Mmm. Jomen. Det kändes härligt att få köpa några små grejer sådär. Presenter till bara mig. Jag vill inte gärna vara så pryltokig och sådär... Men ibland - ibland är det bara härligt att få gå runt i fina armband, pudra lite med en ny, härlig borste i ansiktet och dra några varv med ett rött läppstift som de valt att kalla Intense. Jo. Ibland är det okey att vara lite materialistisk. I alla fall för mig. I alla fall när jag njuter av det lilla så mycket som jag gör. Då känner jag mig heller inte särskilt materialistisk. Utan som en livsnjutare.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0