Morgonstund... Har oftast kaffe i mun.



Jodå. God morgon.
Solen skiner och jag är på väldigt bra humör för att vara så tidigt på morgonen. Pojken ville upp redan innan 06 idag. Helst redan kring 04, faktiskt, men sov med oss inatt och lyckades slumra om igen. Första kaffemuggen uppdrucken i alla fall och jag funderar på att gå ut för att försöka rädda de stackars blommorna jag satte ner i rabatten för ett tag sedan. Tycker att de verkar ha svikit mig redan, men försöka går ju.

Jag hann förresten få möta upp Josefin igår efter att vi varit på affären. Hon följde med hem för en kaffe och massa prat. Var så länge sedan, kändes det som. Till middagen kom Ingela och Bjarte hit. Vi bjöd på köttbullar, potatis, lingonsylt och brunsås. Tänkte vi skulle göra det typiskt svenskt dagen innan Bjarte åker till Norge för sommaren. Att vi dessutom åt vaniljglass med jordgubbar till efterrrätt gjorde det inte mindre svenskt. Inte heller mindre gott. Oj så underbart. Och vilket sällskap sedan. Mys, mys :)

Ikväll kommer svärmor hit för att se TV istället för mig. Skulle man ju kunna uttrycka det med. Nä men...
Lukas har springtävling i stan och jag har min sedvanliga tisdags-löpträning. Vi ska köra testlopp just ikväll också, vilket jag gärna är med på för att kunna jämföra resultatet i höst någon gång. Det är snudd på så att Mateo hinner somna innan svärmor kommer. Hennes uppgift blir att eventellt pytsa i honom mer välling i sängen så han sover gott. Annars mest sitta vid TV:n som sagt, som en extra back up OM han har svårt att sova, behöver en ny blöja eller vad det nu skulle vara. Det brukar gå bra för den som sitter och den som har det jobbigast i det hela är nog jag. Våra föräldrar är ju mest glada att de får en anledning att se skymten av sitt lilla barnbarn en gång i veckan i bästa fall.

Ja. Nämen.... Om jag skulle ha dragit på mig trädgårdshandskarna och tagit tag i trädgården. Det blir mysigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0