Gästspel

Idag fick vi rätt spontant gäster till middagen. Väldigt trevligt. Det var Kristofer (Lukas bestman då vi gifte oss) och hans Maggie som kom för att gästspela en stund då de ändå hade ärenden häromkring.
Lukas styrde upp grillad torsk efter ett recept av Per Morberg som blev hur gott som helst. Till det hade vi dillpotatis och dillsmör som även det var efter Morbergs recept. Oj oj. Supergott och väldigt mysigt ute på altanen i solen.
Mateo fick en egen liten portion, med mindre kryddor och då mer lämpad för honom, som han åt med god aptit.

Dagen har varit en rätt soft dag. Igår var jag ute och sprang. Barfota i gräs blev det. Grymt skönt! Uppvärmning på väg ner mot friidrottsplatsen, med skor då. Sedan en stege där borta på 1, 2, 3, 4, 3, 2, 1 minuter med 1 minuts gång mellan varje. Dunderskönt pass i alla fall. Men som sagt. Lukas har jobbat lite idag med att gräva igen hålen där betongplintarna för vår blivande carport nu står och vi har hunnit med en sväng på affären. Annars har det mest varit mys på en filt ute på baksidan för oss alla tre. Kanske att man lyckats få lite färg. Det blir ju dock lite speciellt när man har en liten med sig. Helst sitter vi i lite skugga till att börja med och är dessutom inte ute så långa stunder. Men, med solhatt och täckande kläder tyckte Mateo det var riktigt mysigt att krypa runt utomhus. Han tar sig ju allt längre nu per egen maskin. Väldigt spännande att se hur han utforskar saker och att se den entusiast och lycka han uttrycker - när han ser någonting han verkligen vill kika närmare på och rejsar iväg. Mm.. Underbart :)

Gästerna har då åkt i alla fall och Mateo sover. Vi tar det lite lugnt här och på en timme börjar jag jobba. Första riktiga arbetspasset sedan jag blev sjukskriven 5:e maj (tror jag det var) förra året. Hur det känns? Ganska bra, får jag säga. Jag jobbar ju mest när Mateo sover. Missar hans förmiddag imorgon, då jag ligger och sover ut till 9-10 eller något liknande. Annars får jag mycket tid tillsammans med sonen och mannen. Inte illa. Skönt att få tjäna pengar igen. Skönt att få någon slags rutin. Lite hjärngympa. Se lite folk och allt som kommer med jobb. Känna att man gör nytta, inte minst. Så, det blir roligt att komma igång. Lukas är ju hemma med Mateo nu till oktober dessutom och jag är ledig varannan vecka. Så... Vi ska nog hinna hitta på massor av skoj. Känns bra :)







Bjuder på en bild på oss från Ingela och Bjartes bröllop också, som vi var på i Norge. Hur mysigt som helst och jag hade ju den äran att få vara Ingelas brudtärna. Det var en fin resa jag och Lukas fick göra för att delta. Ganska precis 280 mil med bil för båda resvägarna med stopp på två olika STF-vandrarhem. Mateo var hos Lukas föräldrar och vi fick därför klara oss utan vår lille solstråle i 4 dagar. Det var kämpigt vill jag lova. Men ooh så fint bröllop. I underbar miljö och med så fina människor. Vi fick dela stuga med Sofia, Anton, Linnea och Jessica dessutom. Väldigt fint :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0