"The best revenge is happiness"

Jag har verkligen inte lagt mycket tid på bloggandet de senaste månaderna. Det är helt enkelt så att jag lagt all min energi på familjen i stället och allt är därför precis i sin ordning. Jag har varit ordentligt förkyld ett tag och även haft feber vissa dagar. Det där med överskottsenergi är därför ingenting jag fått känna att jag haft på ett tag. Jag ser i träningskalendern att det igår var exakt 3 veckor sedan jag tränade. På 3 veckor har jag gått EN lugn promenad, tillsammans med Lukas och med Mateo i vagnen. Jag har ägnat mig åt att vila i största möjliga mån, för att orka leka med Mateo och att jobba. Lukas har stått för de tidiga mornarna så jag har fått sova och jag känner hur mycket det gjort för mig. Nu är jag mer eller mindre återställd och imorgon har jag planerat att gå på gymmet. Ni anar inte hur mycket jag ser fram emot det. Det ska verkligen bli härligt.

Det har som sagt varit mycket vila på sistone, men en del har vi ändå hunnit med. Vi har besökt både mina -och Lukas föräldrars stugor, där vi ätit gott och bara haft det bra. Mateo har hunnit få träffa lite barn, då vi hunnit träffa två av Lukas nu mera föredetta kollegor med familjer. Först då hemma hos Conny och Malin på en fika och lek för barnen. Sedan idag på busplaneten med Peter och Erika med sina barn. Den yngsta alldeles nyfödd och verkligen hur liten och söt som helst. Även igår fick vi träffa två härliga små tjejer, då vi helt planerat hamnade på en familjesammankomst när vi bestämt träff med Arvid för första gången på väldigt länge. Vi fick go'fika och massvis av prat och mys med hela familjen. Mateo verkar uppskatta varje möte med andra barn. Någonting som känns kanon inför det att han ju trots allt ska börja dagis (ursäkta, förskola) i oktober.

Vi hade ju en lunchdejt med två föredetta kollegor till mig också härom veckan. Vi tog oss en picknicklunch i SF-parken och jag hann med att fynda ett par kilklacksskor innan det bar av hemåt. Det är bara så, att om ett par skor passar mina pygméfötter, är snygga och DESSUTOM är på rea.......... Ja. Då är det inte så mycket att snacka om.

Ja. Nämen annars så fick jag hem två klänningar jag beställt inför de två kommande bröllopen vi ska på. Ett på lördag i huvudstaden och ett i augusti här inom kommunen. Båda blev rätt storlek och kändes som ett bra material så jag är bara nöjd. Det blir kul att klä upp sig.
Men, ner till huvudstaden som sagt och Mateo ska med. Det blir ca 8 timmar i bil och det är bara att hoppas på att allt går smidigt. Vi planerar att börja köra när han ska ta sin förmiddagslur, för att han ska slippa sitta vaken så mycket. Vi tar ju stopp vilket som för mat och toa. Hoppas på fint väder så Mateo kan få krypa runt på någon gräsplätt eller liknande. Det blir att packa leksaksväskan och sedan bär det av, helt enkelt. Det blev så här pressat tidsschema nu pga att jag egentligen skulle jobba tor, fre, lör och sön. Nu ska jag jobba tor och sön efter att en kollega behövde byta två pass och... Ja.. Jag också då.
Vi ska sova hos Simon och Frida där nere och de ska även få umgås med vår lille pojk på kvällen under bröllopsfesten. De bilar sedan med oss hem och det ska bli superkul!

Nu är det i alla fall dags för en film för mig och Lukas innan läggdags. Jag är rätt trött idag får jag säga. Blev ju ett blogginlägg nu i alla fall. Jag ber om ursäkt för att det inte finns några bilder utan bara tråkig text. Det är nog just det där med bilderna som dragit ut  på det här så länge. Jag har inte orkat lägga ner så mycket energi helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0