Vilse i pannkakan

I går kväll kring klockan 20-21 "fick vi tillbaka" vår son i den skepnad vi är mer vana vid. Leende, skrattande och bara otroligt mysig. Han fick till slut i sig ordentligt med mat, somnade sedan gott i sin säng och var efter det inne i sin vanliga rutin med att vakna var tredje timme för mat.

Jag har ju känt några dagar hur jag velat kliva upp tidigare än jag oftast gör. I går provade jag 7.30. Mateo vaknade själv 8.00. I dag var jag så trött att jag snoozade till 8.30. Under tiden som Mateo sov till närmare 9.00. Det är en morgontrött pojk vi har helt enkelt och jag har ingen som helst plan på att slita upp honom tidigare än han vill. Då somnar han ändå var han än hamnar efteråt. I babygymmet, soffan, babysittern eller i vagnen. Att jag själv kliver upp mellan 8-9 känns i alla fall skönt. Skönt att komma in i mer rutiner nu över huvud taget. Det behövs nu. Lite skönt också att börja dagen med att äta en ordentlig frukost innan morgontimmarna går över i blöjbyte, amning, lek och mys. Kanske framför allt för att hinna äta frukost innan det är dags för lunch :P

Efter lunch blev Mateo i alla fall trött. Jag förstår inte ens att han höll sig vaken så pass länge. Då gick vi i alla fall på en promenad som slutade hemma hos Josefin i slutänden. Det var rätt perfekt. Fick göra ett blöjbyte och mysa med en vaken Mateo, plus att han fick se lite nya vyer och träffa lilla Saga :) Efter en stund ville han dock fortsätta sova och vi knatade hemåt. Nu sover han i vagnen på bron. Jag har lagt en walkie-talkie där som vi använder som babyvakt eller vad man säger. Känner inte att jag litar helt på den och går ut ofta för att kolla. Han verkar sova så gott i alla fall. Perfekt :)

Jag har förberett middagen. Pannkakssmeten står i kylen. Pojken mår ju uppenbarligen bättre i dag, men man vet ju aldrig hur upptagen man blir. Jag har verkligen längtat efter pannkaka så det känns gott. Jag kör oftast på 1 dl vetemjöl, 1 dl dinkelmjöl och 1 dl havregryn/rågflingor. Väldigt gott :)
Dagarna flyter trots mina nya rutiner ihop en hel del och jag hade torsdag i går. Därav ärtsoppa till middag igår. Tar pannkakorna i dag helt enkelt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0