Bra smärta

Redan igår hade jag rätt ordentligt med träningsvärk efter mitt intervallpass i förrgår. Jag brukar alltid få som ondast två dagar efter hård träning och började gruva mig inför den här dagen. Imorse när jag skulle lägga ner Mateo i babygymmet för att han skulle få träna på att lyfta huvudet och så där - fick jag helt akut avbryta. Eller, det var väl knappt så jag hann börja. Jag kom mig helt enkelt inte ner på golvet med någon bebis. Nej, nej. Han fick vara med mig i soffan i stället och har sedan hållts ovanför midjehöjd hela dagen hittils.

Ja. Träningsvärk ska ju tränas bort. Jag är ju rätt glad bara över att jag fått på mig kläderna idag. Det gör seriöst väldigt ont. Jag är inte van. Haha. Träningsvärk är i alla fall en värk jag gärna står ut med. Det känns helt galet bra får jag säga. Efter mycket om och men fick vi på oss kläder båda två och efter lunch blev det en vanlig hederlig barnvagnspromenix i sällskap av Zandra och hennes flicka. Väldigt härligt. Lite kallt på slutet bara. Det här med att klä sig alltså. Jag hade täckbyxor, men skulle haft underställsbyxor/långkalsonger under mjukisarna som jag hade under dem. Får bli nästa gång.

Nu har vi varit hemma någon timme och har hunnit lite mer. Jag har ätit mellis. Blev en banan tillsammans med en kopp varm proteinshake med smak av cappucino. Jag var så rolig att jag hällde ner en tesked snabbkaffe i, för att få mer kaffesmak på den. Blev helt okey! Blev det istället för en kaffekopp så här på eftermiddagen. Bra att få i sig lite extra protein tänkte jag.

Annars har jag förberett inför middagen. Blir en variant på kikärtsbiffar. Jag har ju lite svårt att hålla mig till ett recept och blandar därför i massvis med annat som jag tycker ska vara med. Man tager vad man haver. Lite så.
Dumt att köpa hem en massa varor när det finns annat som fungerar bra istället. Men så är det. Kikärtsbiffar enligt det där receptet, med inspiration från ett annat där de kryddas med spiskummin. Alltså lite smak av taccos.
Hoppas det blir bra :)

Nu kommer Ingela på besök. Lukas jobbar och har sedan löpträning. Jag får sysselsätta mig på annat vis helt enkelt. Jag kan ännu inte komma ner till golvet. Ingela har redan erbjudit sig att lägga ner honom åt mig. Haha, tror hon ska få göra det. Men. Nu får jag sluta här för den här gången :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0