A little bit of this

Det har inte blivit så mycket bloggande nu på sistone. Vardagen har fyllts av annat, helt enkelt.
Min och Josefins promenader och kaffemys på fiket är exempelvis inte nämnt här. Inte heller min, Lukas och Mateos heldag tillsammans, som även den innebar bland annat en tur på fiket. Eller besök av mina och Lukas föräldrar. Spelkväll med Kalle, Arvid och Maja. Middag och spel med Simon och Frida. Så mycket mysigt att berätta om. Så mycket att jag inte hinner få det nerskrivet nästan.

Nyår blev mysigt tillsammans med Ingela, Bjarte och Josefin. Middagen med baconlindad fläskfilé och potatis med rotgrönsaker i ugnen tillsammans med ädelostsås, sallad och baguette gick inte av för hackor. Gott, gott! :)







Mateo växer och blir allt större och roligare. Han jollrar med oss och det börjar bli allt lättare att förstå vad han vill och hur han mår. Inte helt lätt ännu förstås. Men, det är lättare i alla fall. Vi myser mest på dagarna. Jag brukar läsa högt för honom ur mina tidningar. Oftast tittar han intresserat på mig och ler. Han skrattar när jag försöker skämta med honom, ler när jag sjunger och somnar gärna sött i min famn. Han är glädje i sin renaste form.







I dag har jag haft så GALET mycket energi. Någonting som kan ha kommit utav hur mycket sömn det blivit i natt. Vi la oss tidigt i går eftersom Lukas var så trött. 20.30 låg vi i sängen. Det var för tidigt för mig och jag sov inte förrän efter 23.00 ändå. Däremot fick ju kroppen vila i alla fall.
I morse hade jag ställt larm på 09.00. Jag klev upp och gjorde frukost. Då vaknade Mateo till, så jag åt mina smörgåsar i sängen där han också låg. Han slumrade lite och pockade sedan på min uppmärksamhet genom att sparka på mig, när jag satt och läste ur en tidning. När jag tittade mot honom och pratade - log han stort mot mig. Så fick vi börja dagen.

Annars har jag hunnit promenera och handlat. Skottat, gjort hemmagjord soppa. Tvättat och bakat två sorters kakor. Allt samtidigt som jag gjort mitt bästa för att roa och umgås med Mateo.


[Bild på backen vi drar snösläden uppför för att tömma]





[Potatis och löksoppa med morötter]




[Havreflarn med kanel på]


[Kardemummakaka]



Det har varit en väldigt bra dag, men nu är jag otroligt trött. Helt makalöst. En väldigt skön känsla dock. En dag då jag faktiskt orkat och hunnit göra så mycket. Underbart :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0