Katt-astrof?

Igår blev det en stadsresa. Lukas röjde runt på en hel drös med affärer under tiden som jag och Mateo huserade hemma hos Cilla. Hon hade gjort kaffe och köpt go'fika när vi kom dit. Så, kaffe tillsammans med en chokladbit, vaniljmunk och en semla. Haha, ordentligt ska det vara ;) Lyxigt värre i alla fall.



När Lukas sedan kom för att hämta oss, hade vi fått plötslig förökning. Vi hade blivit med katt! Jo... Katt. K-A-T-T som jag till och med stavade till Josefin. Haha. Vi har lånat henne till att börja med, bara för att prova på. Och det var inte Lukas som kom dragandes med den som det kanske låter. Utan jag. Faktiskt. Däremot vet jag hur mycket Lukas gillar katter och var därför inte sen på att hugga tillfället då Cilla började prata i att hon eventuellt skulle sälja/ge bort en av katterna. Jag själv har ju varit allergiker hela mitt liv och är väl egentligen fortfarande det också. Nu fick vi chansen att prova på att ha en liten katt här hemma tills vidare och får även få behålla henne om det känns bra. Hon gömde sig under ett skåp det första hon gjorde när vi kom hem. Sista gången vi såg skymten av henne var kring 04.00 imorse och hon har alldeles nyss kommit fram för att umgås med oss för första gången. Nu kurrar och myser hon med oss här i soffan. Mateo ligger och sover i vagnen, så hon passar på nu.

Vi hade middagsbesök igår av Ingela och Bjarte. Vi hade fått en julklapp från delicard.se av mina föräldrar. Via Internet klickade vi för hjortstek, som vi sedan fick hemlevererad till dörren. Klar att tillaga i ugnen. En otroligt rolig present tycker jag! Steken räckte åt 4 personer och vi passade därför på att bjuda hem vänner :) Till efterrätt blev det äppelbitar vi haft i ugnen med socker. Grädde blandat med turkisk yoghurt, röda vinbär och blåbär. Allt smaksatt med kanel. Gott, gott :)

Jag har gått massvis med vagnen igår och idag. I dag har jag hunnit två promenader och Lukas en för att få honom att sova. Han är så kinkig idag då han verkligen behöver sin sömn. Dessutom tror vi att hela processen kring att börja få tänder har startat. Han är dålig i magen och extra kinkig. Plus att han dreglar mer än vanligt.

Dagen har som bara försvunnit eftersom det varit fullt upp med Mateo. Under en av mina promenader gick jag på affären för att handla mat för de kommande dagarna. Jag passade då på att plocka ihop en kycklingsallad från salladsbaren. Det visade sig bli ett rätt bra beslut då vi fick tid för att sätta oss vid middagbordet ca en timme innan vi båda skulle leka taxi åt ett gäng.

Snart börjar i alla fall Gladiatorerna på tv. Vi blir framför tvn ikväll med chips och Loka. Lukas ska ha "taxiverksamhet" senare ikväll/inatt också, så vi blir väl vakna ett tag förmodligen. Men trött är jag. Något alldeles fruktansvärt. Det har tagit på att amma, byta bajsblöjor OCH leta efter en liten katt här hemma inatt. Men, det är ju mysigt. Det kommer man inte ifrån :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Katter är bäst! Hoppas du kan vänja dig vid den och slippa allergin. :) Det är helt möjligt!

2012-01-28 @ 22:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0