Full rulle

Nu börjar vi med att berätta om onsdagen, bara för att jag varit för dålig på att uppdatera här. Först lunch hos Emmy och hennes Theo. Fick träffa två nya bekantskaper också. Emma och hennes Loie. Efter lunch traskade vi iväg till öppna förskolans babycafé, dit jag och Mateo följt med Emmy en gång tidigare. Den här gången var Mateo på klart bättre humör och verkade faktiskt uppskatta sångstunden och att titta på alla andra små barn. Roligt att träffa Eva och hennes Wille med.

Gårdagen var rätt lugn. På kvällen roade jag mig tillsammans med mannen framför en film och sedan ett spel. Efter det fixade mannen blåbärssmulpaj. Den blev helt galet god och det kändes som ett mysigt avslut på en också i övrigt mysig kväll.

I dag har vi varit i stan nästan hela dagen. Jag försökte göra lite styrkeövningar för magen imorse när Mateo låg i babygymmet och gjorde sitt. Dessvärre tycker jag det är sjukt tråkigt att träna mage. Måste bara få säga det. Speciellt hemma så där. Så, nää.. Det gick inte så bra. Aja. Bättre än ingenting i alla fall.
När vi fått i oss frukost, tränat och fräshat till oss alla tre bar det av in mot stan då som sagt. Hem till Eva, Jabob och deras Wille. Vi var nämligen ditbjudna på lunch! Supermysigt. Efter en kaffe med tillbehör tog jag och Eva med oss barnvagnarna på en promenix, då båda våra pojkar var i stort behov av sömn. Det var så fantastiskt mysiga promenadsträckor där längst cykelvägarna i det här vinterlandskapet. Sånt saknar jag faktiskt här hemma, då det inte alls finns i sån utsträckning. Efter det blev det i alla fall lämpligt för oss att åka hem, så det gjorde vi efter ett stopp på Jula för inköp av en ny badrumslampa.

Till middag blev det hämtmat. Jag körde på en kebabtallrik. Det var så länge sedan. Efter maten provade vi på en ny variant med vår pojk som vi faktiskt inte fått in på rutin än, utan bara provat någon enstaka gång då det passat. Vi packade ner honom i vagnen och gick en liten promenad. Han sover fortfarande och har så gjort nu i ca 2 timmar. Jag börjar hoppas på att han ska vakna snart så han kan vara uppe i sisådär 2 timmar och sedan sova för natten. Hoppas det fungerar, så han nu inte tänker vara uppe halva natten i stället :P
Han brukar vara så trött och gnällig på kvällarna och jaa... Vi tänker ju då genast att det förmodligen beror på trötthet. Sova behövde han ju uppenbarligen i alla fall. Får se hur det går i slutänden :)

Imorgon är vi ensamma då mannen jobbar långpass. Då åker vi till stan igen för att hälsa på Susanna och Johannes som båda två fyller år. Får se om båda är hemma eller bara Susanna. Det är enklast att göra saker på dagtid tillsammans med Mateo, så det passade bättre än att åka dit på kvällen i alla fall.

Mmm... Nämen nu blir det lite tv-tittande. Lukas styr ut Mateo igen. Trodde han höll på att vakna till och styrde in honom. Nu blev vi rädd att han skulle bli för varm och eftersom Lukas ändå tänkte sig ut för lite snöskottning - blev Mateo således utrullad på bron igen. Klockan är nu 20.00 och Mateo brukar gå över till sin riktiga nattsömn i sängen allt mellan 21.00 och 23.00. Blir lite spännande att se hur den här kvällen blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0