Mellis

Åh så stor skillnad det blir när Mateo får sova i vagnen mot för inomhus under dagen. Att barn sover bra utomhus har jag väl greppat. Dock inte att det skulle bli en sån här stor skillnad. Inomhus sover han oftast i halvtimmesperioder utspridda över dagen. Mateo har nu sovit 1,5 timme i sträck i vagnen. Det trots att jag började promenaden när jag i princip trodde han skulle vakna för mat på bara en liten stund. Det kändes nästan lite väl spännande att dra ut, men jag tar ju alltid sån otroligt lång tid på mig för allt nu för tiden! Helt galet. Aaa.. Jag höll huvudet kallt, gick ut genom dörren med vagn och pojk. Han vaknade och låg där i vagnen. Storögd kikade han på mig ett tag men somnade snabbt om igen. Träffade Linn på vägen ner mot affären också. Kul att ha någon att prata med en stund.

Har ätit lite mellis. Äppelbitar, keso, müsli och kanel. Tillsammans med en mugg varm capuccino-proteinshake även i dag. Den är bara god varm. Fungerar som inte att ta med på gymmet på samma vis. Dessutom vill jag köpa favvosmaken mango/peach istället. Bra att få göra slut på den jag har först bara. Bra även att få ett mellanmål så här efter en promenad, när det också är så pass länge till middagen. Ja, supergott var det i alla fall :)
Sitter i telefonen med Cilla nu och inväntar att Mateo ska vakna. Då blir det matdax för honom och sedan ska vi väl latja lite innan maten ska påbörjas. Lax-pastasås och fullkornspasta står på menyn. Blir bra :)

Annars jan jag meddela att träningsvärken börjat ge sig i benen. Men att Triceps nu börjar ta över. Skönt att snart fått köra igenom hela kroppen. Axlar och rygg kvar nu. Får se när det blir gym nästa gång. Hoppas det blir snart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0