Mix it up

Det blir verkligen så stor skillnad på hela tillvaron när man inte sover bort hela förmiddagen. Jag har varit lite för bortskämd med att kunna ligga kvar i sängen till närmare 11 eftersom Mateo också gärna gör det emellanåt. Nu har jag faktiskt ställt larm på 9 några mornar i rad och känner ju inte helt otippat att det blir mer ordning på dagarna på det viset. En sån liten ändring gjorde väldigt mycket för mitt humör och min energi. Härligt.

Jag försöker hålla igång med promenader och har känt mig så genomgående hälsosam hela dagen i dag. Gröt till frukost, soppa till lunch, kycklingwook med fullkornsnudlar till middag och en hej dundrande promenad med inslag av jogg där efter. Jag höll igång i 50 minuter och var då alldeles genomsvettig när jag kom hem.

En liten detalj bara är ju att kvällen nu avslutats med pojkarna mina framför tvn med en skål godis. Men jag menar; någon måtta får det ju ändå vara på duktigheterna. Jag känner mig nöjd. I morgon ska jag på gymmet hade jag tänkt. Förra gången fegade jag med väldigt mycket lättare vikter än jag körde innan jag blev gravid och ofärdig. Imorgon tänker jag köra så hårt jag bara orkar. Kanske i sällskap av Cilla. Jag ska dit oavsett i alla fall.

Middagen imorgon blir hos svärföräldrarna. Jag tror det blir ännu en bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0