Å hej och hå

I går provade jag Zumba för första gången! Jag blev helt till mig i trasorna när jag förra året hörde att det skulle starta upp här i kommunen redan då. Nu blev det dock så att jag blev gravid ganska precis när det var aktuellt och fick ett alldeles fruktansvärt jobbigt gravidillamående. Så, det blev som aldrig av. Nu tänkte jag då att jag skulle prova när det var första gången för terminen. Roligt att få dansa igen! Bara en sån sak. Det är verkligen ett av mina största intressen och ja, vad ska jag säga..? Det blir av alldeles för sällan för att det ska vara hälsosamt för själen :P
Jag har väl som i alla fall bestämt mig nu att investera 400 kr i gymnastikföreningen här, så får jag vara med på zumban och även de andra styrke/konditionspassen som de har. Då tänker jag mig att jag kör det tuffaste passet med konditionsträning de måndagskvällar jag kan, zumban de tisdagar jag kan och sedan något gympass. Utöver det blir det barnvagnspromenader. Känns som bra det här. Kroppen känns ofattbart bra redan och humöret blir så grymt mycket bättre av att få vara igång. Det är nyttigt och en investering på alla sätt och vis att få göra någonting annat än hemmapyssel ett par timmar i veckan. Några timmar mindre tv-tittande mot träning. Gärna i gott sällskap. Det gillas :) Jag hade ju tänkt mig klara av att springa, i alla fall en kortare sträcka, innan mars. Så, jag har det jag gör på konditionsfronten. Mer om detta ska jag berätta om en annan gång. Det gäller då särskilt tjejer här i kommunen som läser min blogg. Spännande, spännande :)



Vi har haft en väldigt lugn morgon. Vi sov ut även i dag och sedan har det ätits frukost och mysts med lillen. Lukas är ju ledig i veckan och får därför vara med på morgonmyset hela veckan. Han har passat på att skotta garagetaket också. Inte illa. När det var klart följde han med mig och Mateo på affären och när vi kom hem fixade jag lunch. Pasta, makrill, stekta sparris och körsbärstomater. Blev inte alls så tokigt. Dessutom enkelt och billigt. I söndags gjorde jag faktiskt en matsedel för hela veckan av de grejer vi redan hade hemma. Jag planerade så att ingredienserna inte skulle hinna bli dåliga. Tog de som riskerade det för maten de första dagarna på veckan. Använder rester till att göra en ny rätt dagen efter osv. Det spar pengar, tid här hemma och turer till affären. Dessutom väldigt skönt att få använda upp sånt som man trots allt har liggande i skåp och lådor. Ännu en positiv grej med matsedel är att alla/i vårt fall både jag och Lukas - vet vilken mat som ska lagas och att därför vem av oss som helst kan göra den.



Men jaja. Snart blir det eftermiddagsfika. Vi blev så sugna på go'fika och valde ut semlor på affären. Blir kaffe med semla på ett tag då.


Ingela fyller ju år också! Grattis-grattis älskade vän! Får se om vi får komma dit och hälsa på ikväll. Det vore mysigt. Speciellt eftersom det börjar vara ett tag sedan vi sågs nu. Här får Ingela ett fint får och en bild på tårtan jag gjorde åt henne förra året. Kan tänkas att jag har någonting mer på lur... ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0