Sommarsolen jobbar på flextid

Just nu är jag rätt trött och det blir därför inte mycket text i det här inlägget. Igår hann vi med att gymma tillsammans, då svärmor kom och umgicks med sitt lilla barnbarn ett tag. Första gången vi gymmade ihop på 1,5 år. Efteråt skjutsade jag brorsan till stan så han kunde gå på bio och sedan gjorde jag, Lukas och hans bror pizza här hemma. När de spelade tv-spel blev jag uttråkad och tog mig ett löppass i det sköna vädret istället.
Idag har Lukas varit själv på BVC med Mateo. En träff är en enkom träff för bara pappan och barnet, så jag tog mig en liten promenad och en sväng på affären under tiden. Sedan hem för att laga lunch innan de kom hem igen. Annars har vi varit mycket utomhus idag, bara över huvud taget. Vi har en liten och ganska risig, men ändå, en lekpark bara på andra sidan häcken på vår baksida. Mateo har gungat och ätit sand. Sedan har vi provat ärtor från ärtskidorna/sockerärtorna och kletet på insidan av röda och svarta vinbär. Allt gick hem och mer där till. Det är verkligen så kul att få ge honom mat. Det är inte ofta vi hittar sådant han inte uppskattar. Han tycker om både köpt och hemmagjord mat, vilket är både roligt, praktiskt och ekonomiskt.


Här har ni en bild från igår på killarna mina



Att gunga var verkligen skojigt



Sand var inte särskilt gott. Men man var ju tvungen att prova för att veta, liksom


När vi lekt färdigt var Mateo inte sen med att börja tvätta sig i vattnet när han fick chansen



Mys i trädgården med mamma på 10 månaders dagen :)


Vi provade faktiskt att klämma ut röda vinbär på mellis-limpan som försvann med en rackarns hastighet. Blir säkert bara ÄNNU godare när de sedan är snäppet mer mogna


Aaaaaapickaboooooooouu



Jag ber om ursäkt... Men alltså... Det är fasen inte lätt att fotografera barnmat snyggt :P Jag anpassade i alla fall vår lunchmat så att Mateo skulle kunna äta den han också. Spagetti och köttfärssås :)



Igår hittade vi ett recept i en bok med bra måltider för barn. En av de vi föll för var kesosufflé som Lukas provade att göra nu idag. Vi gjorde den med jordgubbar i och oooooooh så god den blev! Fint med en sådan proteinbomb efter vår soppmiddag också. Finemang.



Jaa... Kvällen börjar komma och jag går på jobb om ett par timmar. Jobbar mån, tis och ons nu. Det blir lite slappande i tv-soffan innan det är dags att packa jobbväskan, plugga mp3n i öronen och knata ner. Mateo var så trött att han somnade redan i min famn under kvällsvällingen, så han sover gott nu. Mm.. Både gårdagen och den här dagen har varit väldigt bra. Det känns kul att jobba lite nu också. Det blir bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0