"Mammas"

Idag blev det en förmiddagspromenad med Mateo. Lukas passade på att klippa gräset och jag tog mig en tupplur i soffan när jag kom hem med ett sovande barn. När Lukas var klar för en svensexa han skulle iväg på och fortfarande är på - följde jag och Mateo med en bit på vägen. Sedan gömde jag mig med vagnen bakom ett staket och lyckades fotografera dagens "offer" lite mellan spjälorna.
Här är en bild där skärpan for helt åt fanders. Men, jag ville bara visa hur redo han var för högvattnet utan att visa ansiktet, då jag inte frågat om han vill vara i min blogg. Rätt praktiskt byxval för honom av grabbarna just en dag som denna förresten, då det faktiskt regnat en hel del ;P



Mateo tyckte regnet var lite spännande och vi hann se mycket skoj på vägen. Hundar är en favorit får vi ju bara konstatera. Även mjukisbananen som hänger ovanför bananerna på Coop ;)



Ja, Det blev i alla fall dinner for two här hemma. Jag hade plockat ihop en god sallad i salladsbaren på affären. Det kändes smidigt och gott. Mateo fick förresten äta jordgubbar med lite fil till mellis imorse också. Verkligen lyxigt att vi fått ihop så mycket att vi kan frysa in i portionspåsar för att bara plocka fram. Det blir härligt att plocka in MASSVIS av våra röda och svarta vinbär sedan då de kommer igång. Perfekt till just lillens mellanmål, på våra gröttallrikar, i filen, till bakverk och liknande eller bara precis som de är. Fantastiskt :)





Efter maten blev det underhållning



Kvällen har bestått av bus och mys med pojken. Han fick sig ett bad också. Mamma kikade förbi en kort stund för att beundra sitt barnbarn innan hon åkte vidare till stugan. När pojken lite senare somnat slängde jag i en tvätt och efteråt dammade jag av ett träningspass här hemma. Grymt härligt. Efter en dusch poppade jag popcorn som jag ätit till Pepsi max här framför tvn. Kikar på Repmånad ;)

Ja. Det har varit en väldigt skön dag tycker jag. Jag använder reklampauserna till att plocka undan lite och snart blir det att hänga tvätten. Sedan måste jag bestämma mig för om jag ska sova på madrassen i Mateos rum eller inne i vårt sovrum. Jag blir lite nojjig att jag ska missa när han ropar på mig nu när jag ska sova ensam och han ligger i sitt rum. Vi får se. Om inte annat kanske jag använder walki-talkisarna som vi har som babyvakt.

Här ska jag bjuda på en smygtitt på hur det ser ut hemma hos oss för tillfället. Vi har nämligen, med STOR hjälp av min pappa, påbörjat lite byggnationer. I sammarbete med Lukas då. Det har blivit så stereotypt och härligt att jag underhåller Mateo och ser till att alla får mat och dryck någon gång emellanåt sådär. Vi ska i alla fall bygga en ny hall och sedan även carport. Här har ni en bild på hur hallen börjar ta form. Vi kan ju nästan öppna gatukök där i den där lilla gluggen till höger om dörröppningen. Vad tror ni om "Mammas"? ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0