Dagarna som gått

Resan till och från huvudstaden för oss gick hur bra som helst. Mateo kunde sova bra och var i övrigt på väldigt bra humör. Det var väl självklart så att han stundvis blev lite uttråkad, men det var då det lilla. Då försökte vi bara stanna så snabbt som möjligt för lite bus utanför bilen. Vädret var dessutom toppen, så det var inget annat än härligt. Vi passade även på att köpa med oss lunch som vi åt i bilen för att slippa dra in Mateo när han väl somnat. Vi hade det som mest mysigt. Lyssnade på lite sommarprat och annat.



Vi åkte ner för att få vara med när min morbror Micke och hans Claudia gifte sig. Ett fantastiskt fin vigsel utomhus, under ett träd. Mateo var med han också under vigseln, men fick vara med Simon och Frida (vänner som var värdpar då vi gifte oss och som nu bor där nere) under middagen och kvällen. Vi kom då hem till dem innan midnatt åtminstone. Innan vi drog iväg på bröllopet hade vi en väldigt mysig picknicklunch också med Simon och Frida i en dunderhärlig park. Det är verkligen någonting jag saknar här hemma; en stor park med löp/promenadspår och bara stora härliga gräsytor att lägga picknickfilten på. Nu bor vi ju istället i norrland där det här med natur kommer sig ganska ---- jaa.... Naturligt, helt enkelt. Men, det är ändå något särskilt med en park - tycker jag :)
Ännu en sak som hände innan bröllopet, var att lilla jag upptäckte att min klänning var alldeles för stor :P Lyckligtvis kan Frida sy och hon räddade mig därför. Helt fantastiskt. Väldigt skönt.





På hemvägen fick vi sällskap av Simon och Frida som skulle upp till våra breddgrader för att träffa sina familjer. Vi fick oss en mysig men rätt trång och varm resa hem. Särskilt varmt blev det när vi vid ett tillfälle fick stå i stekande sol vid en mc-olycka som inträffat. Lyckligtvis verkade det ha gått riktigt, riktigt bra. Med tanke på att personen kunde vara upprätt efteråt. Mateo blev lite less på att vänta och blev väldigt varm och till slut satt han i bara blöjan.



Frida var i alla fall här hos oss i förrgår och såg lite film med mig och Lukas. Sedan kom både Simon och Frida till oss på middag igår kväll också. De hade med sig grejer för att göra sushi. Fantastiskt gott. Jag älskar verkligen sushi, så det blev en höjdare utan dess like. Jag och Mateo hade hunnit plocka lite jordgubbar igår hemma hos mina föräldrar. Så till efterrätt bjöd vi på jordgubbspaj med täcke/skal av lime-maräng. Första gången jag gjort någonting med maräng. GOTT! Kvällen avslutades framför TVn med OS och Försoning. Vi hann även med spel :)





Ja, det har som varit rätt aktivt nu några dagar. Igår hann jag med en hel del här hemma innan Simon och Frida kom. Även idag har det varit rätt mycket. Jag tog mig ett träningspass när Mateo skulle sova. På med träningskläder och ner med honom i vagnen. Jag tog vår vanliga, tyngre vagn, då jag tänkt mig springa på banan inne på friidrottsstation och låta honom sova i något skuggigt hörn där. Tyvärr insåg jag snabbt att jag inte skulle ta mig in genom den lilla dörren med vagnen och fick därför springa på vägarna istället, med den tunga vagnen. Jag var lite ringrostig efter så långt uppehåll, men kände ändå att allt var bättre än ingenting. Passet blev rätt långt i slutänden och jag kände mig väldigt nöjd. Däremot insåg jag att linnet satt ut-och-in när jag kom in där efter mitt långpass ute längst vägarna. Hard core, eller vad? :P



Här innan middagen ringde det på dörren. Det var en av grannflickorna som kom förbi med ett litet bebistält som de hittat hemma hos sig. Vi fick det av dem! Mateo fick prova det på en gång och verkade tycka det var riktigt spännande. Vi som tänkt köpa ett litet tält till honom. Det var verkligen helt perfekt :)



Vi har börjat ta med oss Mateo in på toaletten emellanåt, då han ändå tycker det är så spännande att vara där. Han brukar få provsitta på pottan inför framtidens pottbesök. Och ja, vad ska vi säga? Nog ser det ut som att han förstår principen i alla fall? ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0