One of these days :)

Efter att jag sovit klart igårmorse och Mateo fått lunch - gick vi ned på fiket och tog oss lunch där. När vi ätit tog vi en sväng bort till en av parkerna, där kommunens nya logga skulle invigas och Glassbonden var där och bjöd på glass. Barnen fick ballong och de kunde få ansiktsmålning. Mateo hann träffa Tilde som ju ska gå på samma avdelning på dagis. Mateo tyckte att Tilde var spännande och att hon hade fina Crocsskor som han gärna velat smaka på. Tilde tyckte att Mateo var lite för närgången... Men log allt en hel del ändå. ;)
Kul att träffa Tildes mamma Linn också förstås. Anette också. Var så länge sedan



Eftermiddagen blev det mest stök kring middagsmaten, Mateos bad och läggdags. Jag gjorde faktiskt linssoppa till middag, vilket jag aldrig förr varken lagat eller ätit. Den blev då superduper god och jag blev väldigt nöjd. Jag har rätt nyligen fått släppa någon slags spärr som fått mig tro att soppa är krångligt att göra. Det är ju verkligen hur smidigt som helst att kunna blanda ner mer eller mindre vad man än har i matväg tillsammans med vatten och en buljongtärning. Soppor, omeletter och pyttar går ju rätt och slätt ut på att blanda ihop det man råkar ha hemma. Otroligt billigt, snabbt och enkelt på alla sätt och vis. Me like.
Jag hann med ett löppass också innan jobbet. Det var verkligen lyx och rekreation eller vad man säger - på alla sätt och vis, att få springa där i kvällssolen. Helt underbart :)



Idag tog vi oss en eftermiddag tillsammans med Emmy, hennes Theo och ett kompispar till henne med deras dotter Leia. Otroligt mysigt ställe, kyrkstugan, ute vid Nydala. Det fanns leksaker till barnen plus en liten badplats med brygga. Fika/matförsäljning och allt man kan tänka sig behöva som toalett och micro. Barnen fick bada benen lite i vattnet och hade det bara gott. Mateo var väldigt glad över att få träffa lite hundar också. Han formligen skriker av lycka så fort han kommer nära en hund. Och det här med vatten alltså. Det är verkligen en höjdare :)













Ikväll är det Lukas somn står för middagslagningen innan han ska iväg på ett möte. Pestolax med ris blir det. Gott, gott :) Får se vad som händer resten av kvällen innan jag ska ner på jobbet igen. Det här har varit en väldigt bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0