Sinnesförvirring?

Igår åkte vi till en fantastiskt fin strand tillsammans med bland annat Simon och Frida. Det var verkligen hur skönt som helst där ute och Mateo fick till och med doppa benen lite i vattnet. Under tiden som han sedan tog sin eftermiddagslur i vagnen, hann vi andra med lite nummerkubb. Dunderkul!

Till middag när vi kom hem fick det bli något så enkelt som blodpudding. Mateo fick prova en kokt variant. Med lite röda vinbär på i stället för lingonsylt - fick både jag och Mateo i oss mindre socker, prova någonting nytt och så även ett nytt användningsområde för våra röda vinbär. För oooh så gott det blev :)



Vi har varit i stan idag och köpt lite kläder till Mateo. Han växer så det knakar och den lille parveln börjar ha lite få plagg att välja mellan. Kul med lite nytt!



Vi åt lunch på Subway och tog med oss kaffe och kaka till SF-parken. Där stötte vi på Nicolina och Sofia med sin lilla flicka. Riktigt kul att se hur våra små hälsade på varandra. Förutom Mateos nya kläder så köpte jag också en överdrags klädsel till min bil som min älskade man hjälpte mig att fixa på plats. Jag är väldigt nöjd. Bild kommer kanske imorgon eller nåt.



Lukas har varit på vift ikväll för att åka lite wakeboard med några polare. Jag blev som sittande här hemma då Mateo ju låg och sov. Vädret har varit fantastiskt hela dagen och här ovan ser ni en bild på vad jag kollade på från TV-soffan. Tror ni jag satt kvar på arslet och bara tittade på det? Nah. Det gjorde jag inte.
Jag drog på mig träningskläder och pulsklockan. Sedan sprang jag ca 3 minuters intervaller här runt kvarteret och alla rundor inom den tidsramen jag kunde komma på. Mellan rundorna sprang jag in, drack några klunkar, lyssnade så att Mateo fortfarande sov och sedan bar det av ut igen. När jag hållit igång på det här viset i ca 30 minuter, körde jag lite styrkeövningar här hemma också. Även det i 30 minuter. Bland annat knäböj med många repetitioner med hokus-pokus-stolen som vikt. Ja. Jag fick mitt träningspass trots allt. Otroligt skönt.
Vad sedan grannarna ska tro då jag sprungit runt här som en vettvilling... Mja, det lämnar vi väl osagt ;P



Nu är Lukas tillbaka hemma igen och vi ska fika lite nybakta scones (som min älskade man står och bakar ihop just nu) innan det är dags för läggdags. Jag ser verkligen fram emot att få lägga mig i sängen på ett tag. Sådär härligt trött i kroppen, varm av en kopp te och nyduschad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0