Berries

Igår åkte Lukas iväg för att göra sitt långa löppass i fjällvärlden. Jag och Mateo fick mysa själv och hann med att gunga, åka vagn och bara mysa tillsammans. Då vi gick en sväng på affären passade jag på att köpa grejer för surströmming, då jag och Nicolina pratat lite löst om det. Innan vi gick därifrån skrev jag ett sms till henne om det och sedan var det bestämt. Nicolina kom på besök och åt surströmming tillsammans med mig. Det blev ju en tvådagars med surfisken för mig. Inte illa med tanke på att jag annars bara ätit en gång per år på sin höjd. Nu har jag verkligen fastnat för denna illaluktande fisk. Det är faktiskt så att jag knappt tycker den luktar illa längre. Ooh så gott det var.



Mateo åt ute på altanen med oss han också och han måste ju ha funderat över när detta elände ska vara till sin ände. Sitta i den där stanken en middag till? Ja jisses ;P Vi hade det i alla fall väldigt skönt där ute på altanen alla tre.




När jag plockade undan efter middagen tog Nicolina med sig Mateo till gungorna en stund och sedan bar det av mot busken med röda vinbär. Mateo hade bara provat äta det mjuka på insidan av dem förut, men började nu plocka själv från busken. Det kändes ju som att det bara var för honom att få prova då helt enkelt och han tyckte verkligen det var gott. Han var så duktig på att plocka bär, ett och ett, från busken. Helt fantastiskt att sitta och se på.



hhhh



Efter bärplockning och att jag och Nico druckit lite kaffe - fick Mateo hoppa ner med sina ankor i badbaljan. Han börjar bli en riktigt våghals och stundvis trodde jag rent att han skulle börja simma bröstsim där i baljan. Efter badet gjorde vi klar Mateo inför natten och när jag skulle ge Mateo hans välling åkte Nico hem.

Resten av kvällen passade jag på att spraymåla min avdjutning av gravidmagen - som jag inte hade gjort. Det blev riktigt snyggt måste jag få erkänna. Nu ska jag bara skaffa lite mer grejer jag tänkt till konstverket för att kunna göra klart den. Men, nu är den rätt färg i alla fall!
Jag försökte mig på ett träningspass här hemma också och fick ihop en stund i alla fall. Dessvärre kände jag att min kropp inte tränar ultimat på godis och surströmmingsuppladdning. Jag fick avbryta tidigare än jag tänkt eftersom jag rent började må illa. Det blev en tallrik fil med müsli till kvällsfika och efter lite pillande på datorn gick jag isäng.

På grund av vissa omständigheter kom gudsonen hit tillsammans med mamma Cilla imorse. Han är med mig och Mateo idag. Vi sitter framför tvn och bara tar det lugnt. Det får bli en sån dag idag. Vi har ätit lite morotsstavar och vitkål. Jag grejar med datorn här i knäet samtidigt som jag kollar när Lucas spelar tv-spel. Mateo sover gott ute i vagnen efter lite bananmellis.
Egentligen skulle vi ha åkt iväg på Theos 1-årskalas idag, men får helt enkelt sluta bort det. Det hade varit väldigt kul att fara men just idag passar det inte. Jag och Mateo hoppas på att kunna åka iväg och träffa lille Theo en annan dag istället.

Vi får se vad vi roar oss med fram tills att Lucas ska hem. Min större Lukas kommer inte hem förrän senare ikväll. Det blir lunch lite senare. Får se när Mateo vaknar också. Sedan lite bus med både Lucas och Mateo. När det Mateo känner sig nöjd med lekandet blir det nog en film och lite gott för mig och Lucas. En riktig mysdag ska det bli. Åhå, nu ligger min lille prins ute i vagnen och pratar. Ska gå och se om han ropar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0