What´s for dinner tonight

"Den du söker, är på möte och återkommer 14.00"
Ringde upp 14.05 ... Med inte allt för stora förhoppningar får jag säga.
"Den du söker, har gått för dagen"
Mm... Det är lätt att få tag i sin handläggare på Försäkringskassan. Jajjemän. Nä. Jag får försöka på måndag, helt enkelt.

Jag började kika på det här med föräldraledigheten i dag och tänkte fixa det med Bank ID. Det hade kunnat gå jättebra och smidigt, om det inte vore för att både min arbetsprocent och barnets beräknade datum för födsel var fel i deras system. Jag tänkte då ringa och prata med handläggaren om det för att få det fixat på något smart sätt. Men så har ju vissa lite slappare på jobbet än andra. Det är ju uppenbart :p

Vi har hunnit med en runda på affären också, i dag igen. Det står två härliga damer där som har provsmakning. I går smakade vi på en röra de hade lagt ner i grovt korvbröd. Rivna morötter, purjolök, creme fraishe, stark senap, majonnäs, dill och citron. Som då gojjsades ner tillsammans med stekta bitar av kyckling och romansallad i bröden. Ruggigt gott! Ska jag tala om. Jag blev som inspirerad och då särskilt när jag insåg hur många av ingredienserna som vi faktiskt hade hemma! Så, jag gjorde samma röra, men använde tortillabröd i stället. Sedan la jag till salladsost och gul paprika med romansalladen. Väldans gott om jag får säga det själv. Kycklingen kryddades med salt, peppar, paprikakrydda och chili explosion. Det skulle ha varit cayennepeppar men det fanns då varken hemma eller på affären.









Nu har Lukas gått och lagt sig inför att gå på sin natthelg. Jag hade också velat sova känner jag. Är så galet trött i vanlig ordning. Men, jag väntar tills dess han åkt på jobbet kring 21.00 i alla fall. Blir en så lång natt om jag ska börja sova redan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0