Text och bilder

Vi har haft en väldigt lugn dag i dag, jag och Lukas. När jag vaknade var Lukas redan uppe och det luktade kaffe ända till sovrummet. När jag kom upp var frukosten framdukad och ett ljus tänt på bordet. Fick mig en kopp kaffe jag också som jag efter frukosten tog med mig till soffan och filtarna. Vi har haft lite utav en sån dag i dag. Tända ljus och väldigt lugnt och skönt. Bland annat bakade Lukas en himmelskt god kladdkaka och gjorde kaffe latte åt oss till eftermiddagsfika. Middagen styrdes upp av mig men gjordes av oss båda. En ny variant av maträtt för oss faktiskt. En pastasås med grytbitar, champinjoner, zuccini, ingefära, lök, pastagrädde, worcestershiresås, salt och peppar. Det här till tagliatelle då. Supergott!



Vi tog oss en sväng med bilen ner på samhället för ett par ärenden vi hade. Bland annat hade jag beställt efter en snutte till Bebis som jag hämtade ut. Riktigt mysigt. Jag blev då helt kär i den när jag plockade upp den ur förpackningen. Snutten är en Bamsefigur, vilket var en av mina favoriter då jag själv var liten. Mina vänner brukar säga att jag har så många vuxenpoäng nu med jobb, man, hus, bil och barn på väg. Men... För att dra ner ett par poäng; kan jag ju säga att jag nu sover med en snutte och en liten nalle mellan mina kuddar i sängen :P
Tanken är att de ska lukta hemma och även lukta "mamma". Så ska Bebis få ha dem direkt på BB och sedan fortsatt på hemmaplan också. Mysigt :) Lukas satte upp gardinerna vi fått av mina föräldrar också. Blev riktigt fint. Perfekt att de hade gula gardiner som de inte använde. Precis vad jag hade önskat. Börjar bli som spännande det här. Vi är inne i vecka 37 nu och jag har relativt mycket sammandragningar, får jag ju säga. Kroppen verkar träna på det som komma skall, vilket ju känns bra. Men om jag är nervös?......... Ja.






Jag har hunnit sova en stund i kväll eftersom Lukas la omkull sig en stund inför nattjobb. Tror däremot inte det blir så svårt att sova ändå. Det är en väldigt trött dag i dag. Det regnar och blåser så man börjar fundera om det är dags att bygga en ark eller nåt. Det minsta jag väntar på är att någon eller någonting ska flyga förbi utanför fönstret. Någonting som i vanliga fall inte ska flyga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0