38+0

I går började jag räkna på -och klippa i lite tyg för ett örngott till bebiskudde. Allt blir ju så fruktansvärt krångligt då jag inte kan sitta hur jag vill. När jag pysslar vill jag helst sitta på golvet. Det kan jag inte nu och har inte kunnat på ett bra tag :P Sedan var jag så osäker på hur stor kudde jag ville göra. Vad som är lämpligt riktigt och så där. Jag gör klar den jag börjat på, vilket är en ganska liten. Sedan ska jag göra en lite större också. Så får man prova sig fram vad som passar bäst. Om då ingen av dem känns bra när Bebis kommer... Ja, då får jag lämna tjurigheten hemma och köpa kudde. Det kändes bara så onödigt att köpa kudde då jag har material hemma för att göra en.

Så har vi varit preggos i 38 veckor då. 38+0 i dag och jag ska på akupunktur kring 14.00. Där ska det då som jag skrivit tidigare - stickas en nål vars bieffekt är att förlossningen kan starta. Jag vet inte hur ofta det händer eller så, då jag blev alldeles för upp i varv för att fråga någonting speciellt... Men, jag ska då packa klart BB-väskan HELT i dag och stoppa med allt i bilen. Bara för säkerhets skull, så får vi se. Det vore bara så otajmat om det nu faktiskt skulle starta under eftermiddagen och så har vi inte grejerna i stan. Allt går ju att lösa förstås men, nää... Jag ska packa klart.

Efter akupunkturen ska jag till en vän och fd kollega, Nicolina, som bor i stan. Det var ett bra tag sedan vi sågs nu så det blir väldigt kul. Dessutom känns det rätt bra att stanna i stan en stund efter akupunkturen. Dels för att jag kan bli väldigt trött av behandlingen, men också då som sagt; för att jag rätt vad det är får värkar.

Usch... Jag sov inte bra i natt. Bebis dansade vilt inne i magen och hela jag kände mig rätt konstig. Får se var det leder. Nu har jag då suttit här i sängen med datorn och lite frukost sedan 7-tiden. Jag la fram fisken till gratängen vi ska ha till middag och tänkte att jag skulle ha försökt förbereda den så mycket jag kan innan jag åker till stan. Lukas jobbar och ska sedan springa tävling i kväll och jag kommer väl som hem i sista sekund inför middagen känns det som.

Men först... Jo, jag ska nog försöka sova en liten stund till och sedan ta mig en dusch innan dagen får börja på riktigt. I dag har jag då i alla fall strax över 19 grader inomhus, till skilldnad från gårdagens 16-17. Lukas slog på värmen i går så jag ska slippa frysa. Går som inte så bra att elda då man inte kan böja sig som folk.
Men hörrni. Vi hörs.
Ciao.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Du är för himla duktig som kämpar och står i :-) Håller tummarna för att den där nålen sätter spurt på värkarna och att ert lilla pryer väljer att titta ut i dagarna!! :-) Kram på dig vännen.

2011-09-20 @ 17:30:35
URL: http://bemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0