"Speed date"

Jo det blev som lite hastigt hos barnmorskan i dag. Orginalplanen var ju egentligen att vi först skulle ha barnmorskebesök och sedan föräldrautbildning efter det. När man ska på en sån utbildning så får partnern ta ledigt från jobbet för att delta, vilket Lukas också hade fixat med sin chef. Nu blev det tyvärr så att barnmorskan var sjuk i dag och utbildningen därför var inställd. Det här betydde att Lukas var tvungen att åka iväg mot jobbet ca 15-20 in i barnmorsketräffen. Vi körde dit tillsammans och tanken var att jag skulle gå hem, vilket inte kändes bra. Inte alls. Faktiskt. När vi då pratade lite allmänt om hur jag rör mig nu i jämförelse med för några veckor sedan, tack vare akupunkturen, kom det ju fram att jag skulle behöva gå hem när nu dagsschemat blivit ändrat. Så, barnmorskan körde en slags "speed date" med oss för att Lukas skulle hinna köra hem mig. Det är ju positivt att allt ser så perfekt ut att besöken kan gå så snabbt i alla fall! Samtidigt som det är lite tröttsamt att bara jäkta igenom ett sånt där samtal. Men... Jag hoppas på att allt ska gå bra i alla fall.

Över till annat då.
Nu när hösten kommer mot oss har vi fått plocka in våran lilla skörd från trädgårdslandet. Dill, persilja, potatis och nu i dag; morötter. Salladen är nog inte så god längre, men har varit väldigt bra att ha hela sommaren. Helt underbart lyxigt! De sockerärtor vi fått har också varit så goda och jag överväger om jag ska ta in gräslök för att frysa in också. Inte säker. Här har ni en bild på dagens skörd. Det är verkligen kul att kunna ta fram sånt man själv odlat. Potatisen också - är superfin!



Jag åt ganska tidig middag och har därför hunnit med två middagar i dag. Haha. Ja, sån är jag.
Min andra middag blev något så härligt som pannkakor! Jag blev bara så sjuuukt sugen. Så, då passade jag på att göra så det blev 2 matlådor. Perfekt att stoppa in i frysen. Lukas behöver ju matlådor då han jobbar och detsamma gäller ju mig. Jag tycker om att blanda lite olika gryner när jag gör pannkaka. Då blir det mer mat av det hela och enligt mig väldigt - väldigt gott. Jag tog 1 dl vetemjöl, 1 dl fullkornsdinkelmjöl och 1 dl havregryn.
SUPERGOTT!!! Och... Sedan blev det grädde på då, tillsammans med blåbärssylt. Gott som rackarn var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0