Spännande!

Akupunkturen gick fint även i dag och barnmorskan sa en väldigt spännande sak inför nästa gång. Jag har då hunnit gå precis 38 fulla veckor och kommer få en nål på ett ställe som KAN starta förlossningen..! Man vill inte sticka den tidigare just eftersom det kan anses lite väl tidigt innan vecka 38. Men, barnmorskan menade ju på att det ju är rätt välkommet då man är så pass långt gånget. Själv låg jag där och funderade på att be henne sticka mig med den bara på plats, med en gång! Hehe. Men... Mmm... Så det känns ju ganska spännande. Jag som håller på att boka in en dejt med Nicolina antingen samma dag eller dagen efter. Men, det känns ju trist att bara vänta på förlossning i 17 dagar till. Jag fortsätter planera saker att göra, så ser vi vad som hinns med och inte.

Det blev lunch hemma hos Eva efter akupunkturen. GRYMT goda varma mackor och en supergod muffin efter det. Deras lille pojk, Wille, är ju verkligen ett litet charmtroll. Oj så mysigt att få träffa honom. Han har redan blivit så stor och så med. Kul! :)

Lukas jobbar kväll och jag skulle därför varit ensam. Men, efter maten åkte jag hem till familjen i stället, efter en liten biltur. Fick mig en kopp kaffe, prat och lite hundmys. Kändes klart bättre än att sitta själv.
Mamma fyllde år i går och imorgon ska vi ut och äta allihop. Kinamat står på menyn och det har jag verkligen längtat efter. Helt underbart!

Nu väntar jag bara på Lukas. Egentligen skulle jag ju ha gått och lagt mig, då jag är så galet trött nu. Får ju snart skaffa kisskateter för att slippa gå upp en gång i halvtimmen. Fördelen är väl att jag inskolas inför min kommande tid av konstant sömnbrist. Men, att kliva upp varannan/ var tredje timme för att mata en bebis känns klart mysigare, än att kliva upp en gång i halvtimmen för att gå på toaletten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0