"Sju svåra år"

ÅÅhh vad jag är less på mitt hår nu. Det var ett bra tag sedan jag klippte och färgade. Det känns hemskt dyrt att gå till frissan just nu. Gaahh. Jag saknar nästan en känsla jag hade i kroppen för några år sedan. Jag ville ha håret klippt - då fixade jag det själv. I badkaret, med spegel framför och en sax i handen. Färgning har jag ju också egentligen fixat i alla år. Antingen själv eller med lite hjälp av någon kompis/familjemedlem. Att färga själv är ju däremot inte alltid det bästa man gör. Mitt hår har inte gillat det. Nu har jag fått hjälp på en frisörsalong sedan december och har också hunnit använda hårinpackning under nästan hela den tiden. Så, nu har jag nog räddad upp det en hel del om inte annat. Frågan nu, är om jag ska plocka fram saxen och klippa en halvdan och VÄLDIGT personlig frisyr, för att sedan färga själv eller med hjälp av någon kompis. Eller om jag ska försöka få boka in mig hos en frisör så här i sista sekund.

Mm.. Det får jag fundera på ett tag. Jag har bil hemma i kväll om jag vill ner på affären för att köpa färg i alla fall.
Ett som är säkert; är att jag inte kan se ut som jag gör särskilt länge till. Och nej, det här är ingen graviditetsnoja. Det här handlar om att jag varken klippt eller färgat håret sedan i våras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0