Oouuschhh, så nära.

Jag har suttit redo för att skriva ett inlägg så många gånger de senaste dagarna, men i sista sekund känt att; nä. Vi skiter i det. Jag har till och med börjat skriva, för att sudda bort. Ingenting jag har börjat säga har känts riktigt värt att sägas högt.

Nu är jag less. Nu kan jag det här med graviditet, helt klart. Trångt är det. Lite spännande har det fått kännas nu under helgen i alla fall. Men... Nä. Nu vill jag helst bara få bli klar. Även om jag egentligen fruktar den där stunden då det börjar göra ont.

Och varför sova, när man kan vakna 07.00? Som om inte dagarna vore tillräckligt långa som de är!
Vi har varit rätt i farten i helgen på församlingshelg. Fötterna har sett ut som någonting som tillhört MINST en elefant och kroppen har varit ganska mör på kvällarna. Det har inte varit några problem att sova till 9 då inte. Sen kommer de här nätterna när man funderar om det verkligen var värt att ens gå och lägga sig, eftersom jag ändå mest är vaken. I natt har det varit en sådan natt. Konstiga drömmar, konstant törstig och bara allmänt besvärligt. Allt är roligt med måtta och nu börjar det rinna över för mig.

... Och hungrig är jag också. Får nog dra mig från sängen snart i alla fall. Tur jag hade en nöd-banan på nattduksbordet. Annars hade jag ju.... Ehmn... Ja. Varit ännu hungrigare, helt enkelt.

MEN, i går hade jag faktiskt en topp måste jag få säga! Jag rensade en nästan full 10 liters hink med lingon som svärföräldrarna plockat åt oss. Gjorde sylt på 2 kg och mätte upp resten i fryspåsar för att frysa in. Sedan gjorde jag hemmagjort potatismos med fiskpanetter till middag. Diskade undan nästan allt efter både syltkokning och matlagning under tiden jag höll på med det. Åt middag med Lukas och somnade sedan i soffan..... I typ 2 timmar. Där tog min ork slut kan jag ju tala om. Vi såg film och åt lite chips och fika framför tvn innan läggdags i går. Kändes lämpligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0