Jobba på flåset

I dag ska vi på vår första och förhoppningsvis enda träff på föräldrautbildningen. Känns trist att det inte blivit av tidigare helt klart. Men... Det kan ju bli kul att sitta och flåsa ikapp så där. Nu börjar jag i alla fall bli så less att jag mest ser fram emot att få riktigt jädra ont så det får starta igång. Sedan hur mycket jag kommer gråta, skrika och få panik då det händer är en helt annan historia. Det är ju i alla fall övergående och ger en väldigt-väldigt stor belöning. Det jag hoppas på är ju att allt bara ska gå jättebra. Att det inte ska bli några större komplikationer och sådär. Det räcker ganska långt. Shit, vad man utsätter sig för alltså. Men jag menar... Samtidigt känns det ju som livets största mening. Att tillsammans med den man älskar - skapa ett nytt liv. Helt underbart att få vara med om det. Smärtan får vi ta när den kommer och jag tror vi grejar det. På ett eller annat sätt. En timme kvar till träffen nu. Har ni förresten sett så skojig min mage såg ut i går kväll?! Ser ju ut som ett päron hela jag!



I går kväll var vi på någonting intressant! Vår fotoklubb hade en temakväll där en kompis till oss visade hur hon redigerade porträttbilder i Photoshop. Jag grejade ju en del med det under året jag gick media. När jag sedan bytte till omvårdnad så... Ja, då blev det som aldrig av riktigt. Lukas tog MASSVIS med anteckningar. Jag ska verkligen sätta mig ner någon dag och prova med någon bild. Bara på skoj sådär, leka med ljus och färg. Det vore superkul!

Jag fick ju tag i Försäkringskassan också och blev faktiskt lite mer klok på situationen av den andra kvinnan jag pratade med. Hon var väldigt bra att ha att göra med tyckte jag och hon gav mig dessutom ett nummer som min chef kan ringa direkt. Då skulle vi förhoppningsvis slippa en del papperarbete, eftersom det ju är ganska jobbigt, menade hon. Både jag och min chef håller med :P Så. Nu håller jag bara tummarna för att allt ska gå att lösa via telefon för honom. Det vore skönt. Hon jag pratade med försäkrade mig om att det inte skulle bli någon skillnad på mina pengar och så där. Men, det är ju skönt att få allt rätt i systemet för att snabbast möjligast, officiellt sådär, kunna söka föräldrapenningen. Det är samma summa pengar som jag får nu via sjukskrivningen. Men, det ska ju se bra ut på papper också.

Jajja. Lite smink och så där då kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0