Calm down

Lite lustigt att det är nu då det är lite drygt två veckor kvar till beräknad fördsel för oss - som jag börjar få njuta lite och känna mig mer lugn. I stället för att ha särskilt mycket panik över den kommande förlossningen, känner jag mer att det gärna får starta precis när som helst. Jag kommer kanske bli nervös sen igen, det kan jag inte svara på. Men, just nu känns det ok. Räknandet är inne i 37+6 nu så, imorgon har vi gått 38(+0) fulla veckor. Spännande :)

Vi har inte höjt värmen efter sommaren här hemma, utan kör på att elda någon gång om dagen. När jag klev upp var det därför 16 grader här och det är inte okey. Nackdelen då blev att jag tragiskt nog inte fick igång någon eld. Jag kunde inte sätta mig eller böja mig ner och såg därför inte vad jag gjorde. Jag ska ta en pall och ge det en ny chans. jag måste säga att det inte känns så kallt just nu. Men, lite extra värme är skönt.

Eftersom jag knappt sover på nätterna blir jag ju rätt trött på dagarna. Jag gick därför och la mig en gång till efter frukosten och sov sedan mellan ca 10.00 och 12.30. Väldigt skönt. Det behövdes.
Nu har jag ätit lunch och ska ta mig en dejt med duschen. Sedan hade jag faktiskt tänkt ge det ett försök att sy lite. Ofast går det totalt åt skogen så fort jag försöker. Men... Jag ska faktiskt prova sy något slags örngott till en liten platt bebiskudde. Om det går bra får jag väl sy en eller ett par till så där. Annars har jag i alla fall varit sysselsatt en stund.

Önska mig lycka till :P

Ooh. Till middag ska jag göra morotsbiffar som vi inte ätit på väldigt länge. Det var ett recept som jag, Lukas och Ingela hittade en gång i somras. Supergoda verkligen! Tyvärr har jag egentligen inte exakt vad jag behöver hemma. Men, experimenterar lite. Gul lök i stället för purjolök och sedan tänkte jag lite ingefära i stället för selleri. Det är ju gott i alla fall! ;) Sedan morötterna och kryddorna. Jag plockar fram en bild från galleriet på dem här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0