Byta taktik?

Jag börjar tro att jag kör på med lite fel taktik jsut nu, när det kommer till sömn. Jag är alldeles för inställd på att skjuta fram all möjlig sömn till natten och pressar mig därför väldigt hårt vissa dagar för att hålla mig vaken. Dumt gjort. Jag borde sova så fort jag känner att jag är trött. Det är ju inte helt ovanligt att värkarbetet börjar just på nätterna. Det blir tungt om jag ska vara så trött som jag i regel är. Sedan är jag ju trött av anledningar, förmodligen. Det jag inte kan sova på nätterna, borde jag ta igen på dagarna. Med en bebis här hemma kommer jag ändå inte få se en skymt av det där med dygnsrytm. Jag kan lika gärna vänja mig.

Men, på en stund kommer i alla fall Ingela hit. Vi ska bara slöa tillsammans. Jag har köpt tacco-chips med cheese smak. Egentligen hade jag tänkt mig popcorn också. Tyvärr köpte jag bara olja och inte popcorn. Bra-vo :P
Vi har några stackars korn kvar i en påse om det skulle knipa. Men. Chips tillsammans med några glas saft med bubbel blir nog helt perfekt. Sedan ska jag sova. Var så säker. Från och med nu ska jag börja vila mer. Jag bara måste. Så långt bort är det förhoppligen inte innan jag ska orka prestera under en förlossning och det vore rätt dumt av mig att inte vila de gånger jag har chans till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0