Blä.

Nä... Vissa dagar är det faktiskt inte så kul. Jag skulle vilja att Bebis kom ut till oss på utsidan snart. Jag mår illa och känner mig inte alls särskilt positiv just nu. Ruskigt vad magen blir känslig när huden är så utdragen! Både på utsidan och insidan. Nä... När barnmorskan sa att "vi får väl hoppas att du gör som de flesta andra förstföderskor och går över tiden..." när vi pratade om föräldragruppen som blivit uppskjuten ännu en gång - så kände jag att "Ehmn... Nää". Jag kan heller inte låta bli att fundera över varför man säger så till en höggravid kvinna. Dåligt drag.

Jaaajaaa..... Kvällen i går blev väldigt lugn för oss. Eller. Först hade vi en ganska spontant middagsbesök av Lukas föräldrar. Jag gjorde potatis -och purjolöksoppa för första gången som faktiskt blev riktigt god! Sedan sydde jag och svärmor lite på bebiströjan vi börjat på och började också på ett par byxor. Jag var trött och mådde inte så bra då heller, faktiskt. Dessutom var jag hemskt trött och vi avrundade därför rätt snabbt. Vi hade i alla fall hunnit få lite hjälp av Lukas pappa med eluttag i bebisrummet och Lukas hade redan under dagen limmat fast plastmattan som av någon anledning var lös under listerna.
Vi avslutade kvällen med att äta lite godis och se youtube-klipp på datorn i soffan, då det bara var skit på tv.

Nu spikas listerna fast igen under tiden som jag vilar i soffan. Det ska bli så skönt att snaaart kunna stöka in allt som ska vara i bebisrummet. Jag är ingen pedant. Verkligen inte. Men alltså. Nån jädra gräns får det ju ändå finnas! Det ser ju ut som crap här just nu. Uschas!

... Och ständigt hungrig är jag på något vis. Mår för illa för att äta då jag ska äta och blir därför hungrig på en gång efteråt. Men, det är ju charmen det med att vara höggravid. Äta lite men ofta - är knepet. Så. That´s the plan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0