Summer



Det blev rester från igår till middag för mig. Jag åt ute på altanen i den underbara värmen. Men,  Lukas jobbar eftermiddag idag så jag blev helt solo redan efter lunch.
Jag har i alla fall pratat med F-kassan och postat (förhoppligen) det sista brevet till dem på ett tag, plus några andra brev vi skulle få iväg. Alltid skönt att få saker undanstökat.

Vädret är i alla fall på topp och jag har hunnit få lite färg. Rätt mycket, med tanke på hur korta stunder jag är ute åt gången. Jag och Lukas åt melon ute på altanen efter lunch i dag och jag har hunnit njuta liggandes i en solstol.

Men ja. Efter mitt fixande på byn med bland annat en sväng på affären, med bil. Plus att jag vattnade trädgårdslandet och våra tomatplantor. Så... Ja nu har jag ont igen. Det behövs verkligen inte mycket. Känns som ledsamt.

MEN... Solen gör mig gladare, helt klart. Att magen växer gör mig även det glad.
Till kvällis ska jag äta kesella och bär i alla fall. Jobbigt bara att jag redan nu är hungrig. Så. Det blir nog lite mer i magen än det under kvällen.

Jag önskar bara att jag hade haft lite mer "go" i kroppen. Jag har ju mina små projekt här med stickning, symaskinen och det som legat längst... Bröllopsalbumet. Finns så mycket mer sånt småpyssel som jag hade velat fippla med men. Nä. Det blir som inte riktigt av. På tal om det, så ska ja ta och lägga mig ner en stund nu. Ont i ryggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0