I just knew it

I går följde jag med Lukas till Björna i Ö-viksområdet då han skulle springa en tävling där. Det var en liten marknad där också, så jag blev då sysselsatt. Jag satt och såg Björna gospellkör och sedan lagom till att jag hunnit se den lilla marknaden och köpt en hamburgare - så kunde jag sätta mig ner igen för att kika på Småstjärnorna. Barn i åldrarna 6-10 eller något sådant. De var så söta. Haha, jag blev rent rörd. Riktigt mysigt att sitta där i solen. När det sedan var slut var den första i springtävlingen beräknad att börja närma sig målet.

Lukas hade sagt att han tänkte komma 3:a och ja, jag tyckte det lät som en bra idé får jag ju säga. Jag gick mot målet för att se när 1:an och 2:an kom men störde mig lite på att de inte sa vem som låg 3:a för närvarande. När de två kommit in hörde jag efter bara en stund att de 3:e var på väg. "Det är Lukas" tänkte jag på en gång. Och ja... Där kom han. Han kom 3:a som han tänkt. Inte illa :)

När tävlingen var kvar bar det av mot Umeå och sedan ut till Lukas familjs stuga. Svärfar fyllde år i fredags och det skulle firas där i går. Båda våra familjer, en del av Lukas släktingar och några av familjens vänner var där. Vi var väl ca 17 stycken som samsades om utrymmet i stugan kring fantastisk god mat, fika, dryck och väder. Otroligt mysigt och väldigt trevligt. Mot kvällssidan sa min kropp tyvärr stopp. Jag hade använt kryckorna mestadels under dagen, men tydligen belastat lite för mycket ändå. Det blev alvedon och sängläge en stund innan jag kunde komma upp för rond 2. Det gick ändå rätt bra att sova i natt, vilket var skönt i alla fall.

I dag åkte vi hem för att gå till kyrkan. En kompis till oss slutar som ungdomsledare efter 3-4 år och han skulle predika i dag. Det ville vi inte missa! Ännu en kompis har varit ungdomsledare i lag med honom och en tredje som kommer fortsätta ensam. Även den andra kompisen avtackades. Det var nog få som inte fick tårar i ögonen under fikat. Det blev känslosamt.

Nu är Lukas ute och cyklar MTB och jag ska snart börja med lite middag. Fläskpannkaka kör vi på i dag. Gott :)
Åh. Det är faktiskt en grymt härlig känsla att Lukas har semester. Visst, han har mycket för sig. Men... Det är ändå skönt att få lite mer tillsammans med honom än då han jobbar och jag mest går ensam hemma.
I kväll kommer Ingela och Bjarte förbi också. Mysigt, eftersom Lukas ska på ett möte efter middagen. En upptagen man, som sagt. Hehe. Förhoppligen hinner han hem innan de har gått här i från. Men, kul att inte behöva vara ensam i alla fall.

Nä. Nu ska jag förbereda maten. Vill helt klart äta på altanen i dag också i alla fall. Det är en sån där enkel sak som ger så mycket extra livskvalité för mig. Att få lite sol på sol :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0