Ny vecka

När man är 148cm lång, uppstår det en hel del situationer i ens vardag som kan vara lite bängliga att lösa. Bara en sådan sak som att ta ner en krydda från kryddhyllan, eller vissa av våra tallrikar eller glas. Då är det avancerad bergsklättring som gäller! Eller ja... Att kliva på stolar eller stå uppe på bänkarna, i alla fall.
Med foglossningar och övervikt framtill blir det här lite svårare än vanligt.

Nu har jag haft det lite lindrigare ett tag och tar mig faktiskt upp på en stol emellan åt. Men, det är som lite komiskt hur högt upp eller långt ner allting plötsligt hamnat. Jag menar... Aldrig förr, har väl golvet varit så långt bort som nu.
Aldrig förr, har jag smuttsat ner tröjan över magen så mycket som nu! Jag vet knappt hur det går till. Jag behöver bara vända på mig inne i köket när jag gör någonting, så sitter det genast på magen. Härliga tider, hehe... Och värre ska det ju bli ;) Har gått 24 fulla veckor imorgon och går in i vecka 25 på onsdag. 6 månader. Oj oj. Men som sagt, än är vi inte klara och än har jag inte vuxit färdigt. Riktigt spännande det här :)

I går kväll då jag la mig, riktigt njöööt jag över hur härligt lagom temperatur det var inne i sovrummet. Jag kände att; Åh, jag kommer sova så grymt gott i natt! Jo... Tji fick jag. Det blev en sån där natt då jag fick springa på toaletten en gång i timmen. Dessutom fick jag prova på en ny upplevse som jag sedan tidigare läst mig till kan hända då man är gravid. Senadrag. Senadrag under foten! Det ska ju bero på saltbrist i kroppen, om jag inte missförstått det hela..? Vilket som, blev det också en anledning till att kliva ur sängen och vandra runt en stund.
Mm. Så.. Nu är jag rätt trött. Men, det ska nog gå bra i alla fall.

Jag klev upp klockan 9. Nu är klockan halv 12 och jag har redan ätit både frukost och lunch. Två portioner lunch dessutom! Jisses, är hungrig som en varg mest hela tiden. I dag är det måndag och där av vår vegetariska dag, om vi nu ska följa vår matlista. Vi har sesamnuggets i frysen så, det får faktiskt bli det till middag i kväll. Sesamfrön är ju bra grejer. Kalcium, järn, fett och protein. Och dessutom väldigt goda till ris, grönsaker och någon chilisås.

Kommentarer
Postat av: Elin W

Eftersom barnet behöver mycket kalium för att växa så får ofta mamman kaliumbrist som kan leda till sendrag. Kalium ingår ju i salt så nog kan man säga att det beror på saltbrist alltid. Detta är sånt vi får lära oss på NV. :P Hoppas du mår någorlunda bra i alla fall, trots allt. Kram Elin :)

2011-06-13 @ 13:09:13
URL: http://elinmariaulrica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0