Underbart!

Nä. I natt hade jag ingen höjdarnatt. Jag vaknade minst en gång i halvtimmen av smärta i rygg och bäcken. Därför sov jag till 11, precis som Lukas, som gått av sitt sista nattpass för denna gång. Till lunch gjorde jag pasta carbonara. Blev som så sugen på det redan i går kväll och la därför fram bacon innan jag gick isäng. Så grymt gott! Oj oj.



Efter lunch åkte jag ner på affären en sväng eftersom Lukas tagit tag i att tömma altanen på grejer och förbereda rent allmänt inför det att svärmor skulle komma. Vi har fått mycket gjort i dag. Eller... Vi och vi..? Men. Ja ni fattar.
Jag satt som arbetsledare i en solstol i alla fall och har nog fått mer sol och frisk luft i dag än jag fått under de här månaderna tillsammans! Skönt att kunna vara ute nu när det finns sittplats.

Vi bytte ut den döda ljungen i rabatten vid infarten till fina färgglada blommor i stället. Blev riktigt bra!


Jag hade faktiskt tänkt lite fel när jag ritade upp min karta över hur trädgårdslandet skulle bli. Ínte mycket! Bara var vi egentligen hade gräslöken, så ingen skada skedd. Men, vilket som blev det inte exakt som jag hade tänkt mig, utan snäppet bättre. Får se om jag ritar om kartan någon dag.





Längst till vänster är det då jordgubbsplantor. Sedan kommer tre rader med morötter. En ska vi ha persilja på och sedan blandsallad längst till höger. Uppför hönsnätet ska det växa sockerärtor och på högersidan bakom det blir det dill. Vi har en fin kruka med plats för tre olika kryddor inomhus också. Får se om det kan bli timjan och något mer i den.


Lukas ville gärna ha körsbärstomater och jaa.. Jag har ju avskytt tomat i så många år nu. Plötsligt har jag fått något gravid-il att jag tycker om dem. Så, det blir ju bra. Tomatkrukorna ska få stå på altanen. Där blir det varmt, kan jag lova.


Det fanns kvar lite Förgätmigej i ett hörn. Jag tycker de är vädligt fina, så de får helt klart bo där även i fortsättningen :)



Efter lite rensning av döda kvistar här och där, har vi också lagt ut fiberduk över trädgårdslandet. Vi känner oss verkligen superlättade över att ha fått hjälp med allt det här. Persiljefröna ligger i blöt och ska sättas på söndag eller något liknande. Sedan ska vi sätta solrosfrön i en glasslåda så de får komma igång. Efter det åker de ner i rabatten som ni ser här på bild. Tanken är att få lite mer färg kring Rosenspirean och att de även ska ta uppmärksamheten från vår ved som finns där bakom. Känns perfekt!

Nu sitter jag i soffan och väntar på att riset ska koka klart. Lukas har grillat kyckling. Ska bli jättegott! En sallad till det också. Min kropp är ganska mör. I kväll blir det film och soffmys, det är ett som är säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0