Svalka

När det är så varmt som det är nu, gäller det att hitta bra sätt för att svalka sig.



Eller kanske lite kesella med bär som stått i frysen en stund? :)



Jag har hunnit klämma i mig pannpopcorn också. Poppade i olivolja och kryddade med örtsalt. Gott, gott. Dessutom gillar jag pannpopcorn eftersom man själv får bestämma hur mycket man vill ha.

Lukas jobbar eftermiddag, så jag är ensam ikväll. Trist. Jag skulle verkligen haft en egen bil så jag hade tagit mig någon stans. Jag kan ju absolut gå lite nu. Men. Jag skulle aldrig klara att gå ner på köpingen och sedan upp igen.
Imorgon ska vi i alla fall ner för att kika på hundutställningen i alla fall. Lukas ska fotografera till kommun-arkivet och en kompis till mig ska ställa ut hund/hundar. Kul att träffa henne igen och att jämföra bebismagarna ;)

Åååhh hjälp så varmt det är. Jag har nu två fönster öppna, plus altandörren. Jag vill egentligen inte klaga. I vintras då det var som kallast sa jag; att OM jag skulle klaga på värmen i sommar, skulle jag ju rent ha spö. Och ja, nog klagar jag emellanåt. Men... Jag har hemskt lite lämpliga kläder för den här värmen till den kropp jag nu fått och har lite för ont för att kunna göra det jag vill med den. Men vad tusan. Nu är det sommar hörrni och svettas ska vi. Det är mörkt och kallt så stor del av året här i Sverige. Den här värmen behöver vi. Hoppas bara att vi slipper extremväder av andra former, som jag tycker man hört lite om på nyheterna och liknande. Sol på sommaren är bra. Var nöjd! ;P

Men... Nu ska jag in i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0