Our garden

Jag har länge tänkt rita en karta över hela trädgården. En karta där man kan se vilka blommor som växer var och gärna också en ungefärlig period då de blommar. Det här var ett tips jag läste i en trädgårdsbok jag köpte och jag tyckte det lät smart. Men... Ganska jobbigt, måste jag ju få erkänna. Nu har jag gjort det lite lättare för mig. Jag skalade ner projektet till att bara rita själva trädgårdslandet. Eftersom vi grävt ur det helt och bara har det vi själva planterat eller ska plantera - blev det genast lättare att rita. Imorgon kommer svärmor hit för att hjälpa oss med lite frön i trädgårdslandet och även byta ut mina döda ljung-plantor i en av rabatterna. Inför det här har vi valt vilka blommor vi vill ha och jag har ritat en liten karta över just då trädgårdslandet.



Oturligt nog fick jag inte sååå mycket av min pappas konstnärsgener. Men. Lukas förstod vad jag menade med den och det är huvudsaken. Imorgon tar jag plats i en solstol och aggerar kartläsare. Men att det kliar i fingrarna för att bara sätta sig på knä och börja rensa ogräs och liknande. Oj oj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0