Midsommarafton

Ja. Det är alltid kul att ställa sig i duschen och inse att det inte finns något varmvatten. Don´t you just love it?
Pannan har tydligen stannat tidigt i morse. Lukas är ute och springer i regnet och kommer snart tillbaka. Så, jag duschade snabbt av mig i kallt vatten och startade sedan om pannan. Jag är tillräckligt ren ändå. Nu hoppas jag bara varmvattnet kommer tillbaka hyfsat innan Lukas kommer hem.

Jag har gjort marinad till kycklingen vi ska äta i min familjs stuga ikväll. När vi är klara här hemma blir det en sväng på affären och på blomaffären. Det är nämligen inte bara midsommarafton i dag. Farmor fyller faktiskt år i dag också. Vi ska köpa blommor från oss alla. Vi ska hämta upp en av mina farbröder på vägen mot stugan också och vid klockan 12 ska vi gå ner till farmor för att fika och lämna lite middagsmat.

Kvällen och natten spenderar vi sedan i stugan. Tillsammans med min familj, båda farbröderna, en faster och hennes man. Får se om det blir någon kusin också :) Mamma är väldigt bestämt med att man sitter ute på midsommar så, vi kommer sitta på altanen "in i det sista" som hon sa till mig i telefon. Man får klä sig ordentligt helt enkelt och sedan går vi in när det blir för kallt :)

Jag vill bara skriva också att vi hade en väldigt mysig grillmiddag tillsammans med några vänner i år. Vi var 7 stycken som invigde våra nya utemöbler. När det blev för kallt flyttade vi inomhus och de sista åkte hem närmare 24.00. Väldigt, väldigt mysigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0