Guld på flaska

Jag bävade nästan över att behöva köpa Blutsaft för att få ordning på mitt blodvärde, eftersom jag vet att det är alldeles tillräcklgt dyrt. Jag har sett det vid kyldisken på affären emellanåt, men vi fick nu gå på apoteket (är Kronans droghandel som gäller här) för att hitta det. Den här Blutsaften kostar då alltså 219 kronor. Faktiskt 10 kronor dyrare än på självaste Apoteket, såg jag just på Internet. Ja.. Jisses. I alla fall... 219 kronor för EN flaska av det där. Tur man bara ska ta 20ml åt gången och att det finns 500ml i flaskan. Det ska tas en halvtimme innan maten så, det är väl dags nu då. Det ska smaka skit, har jag hört.
... Jajjemän.



Jag har tagit på mig att baka tre sockerkakor till fikat ute på Pengsjögården för de som ska fira midsommarafton där. Vi ska inte dit utan ska fira med min familj och lite släktingar. Däremot ville jag gärna hjälpa till på ett hörn och tänkte därför att jag åtminstone kunde slänga ihop några sockerkakor. De är klara nu. Nu ska jag bara ta reda på om jag ska lämna dem på kyrkan eller hur jag ska göra.

Jag hade tänkt börja bakningen efter att jag skiljts åt från både Cilla och Josefin som jag lunchat med i dag. När jag smörat och bröat formarna insåg jag att vi inte ens hade allt hemma. Nästa grej att inse - var att jag inte skulle kunna handla allt vi behövde hem helt själv. Det gjorde mig lite arg måste jag säga. Det är inte alls kul att Lukas ska behöva göra så mycket hela tiden. Jag vill också hjälpa till! Men jaja. Vi åkte på affären, på Kronans och nu är Lukas ute på ett löppass. Jag ska steka upp lite pytt i panna till middag. Vi gör det inte svårare än så i dag. Blandar i lite wookgrönsaker, två ägg och örtsalt. Turkisk yoghurt och rödbetor det till det. Gott, gott! :)



I kväll dippar vi grönsaker framför någon bra film. Härligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0