Diplom! Nästan.

Blev en rätt tidig morgon för att ringa vårdcentralen.
Klev upp 07.20
Ringde 07. 30
De ringde upp 08.30
Fick en tid 10.00

Jag kom därifrån med ett förlängt sjukintyg och ett högkostnadsskydd. Haha, det om något; är väl ett tecken på att man gått och blivit stammis på vårdcentralen? Aja. Nu har jag gratis besök fram till 120124. Kan ju vara bra. Jag måste då dit redan i juli eftersom jag inte fick intyget förlängt mer än så den här gången. Försökte få ända fram till graviditetspenningen. Men, tyvärr inte.

I dag har jag haft väldigt ont. Även i natt. Läkaren tyckte absolut jag skulle börja ta alvedon, vilket jag inte har gjort hittils. Hur ont det än gjort. Jag kände hur det verkligen slog mig hur långt gången jag är, då han sa att

"Det är väl främst i början av graviditeten man ska vara lite försiktig. Nu i vecka 25, är det ju faktiskt en riktig bebis du har där inne. Inte bara ett litet foster. Och, man ger ju barn alvdeon så, ta du alvedon om det gör för ont."

Det kändes riktigt bra att få höra det. Jag tar aldrig mer tabletter än jag behöver. Gravid eller ej. Men, till kvällen ska jag börja ta. Då får jag ju sova bättre i alla fall. Skönt.

Annars har jag hunnit upp på jobbet, pratat med chefen.
Sedan till Maja för att checka av lite inför en avskedsmiddag imorgon, som jag och Lukas tyvärr inte kommer gå på. När jag kom hem hann jag få ner läkarintyg och lite sånt i ett kuvert som Lukas fått posta. Jag passade på att slumra en stund i soffan då han cyklade i väg. Plötsligt plingade det på dörren och där stod mamma. Så, jag fick sällskap en stund.

Jag ska snart ställa mig upp från mitt halvliggande läge i soffan för att börja med maten. Nu kommer solen tillbaka här också. Hoppas den får stanna kvar bara. Är ju ett tämligen varierande väder vi har. Får se om middagen blir inne eller på altanen :)

Nä men som sagt... Nu ska jag ska ta och göra lite middag åt oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0