Den svenska sommaren

Det har varit en bra helg med god mat och trevligt sällskap. Min familj och lite släktingar i min halva av familjens stuga på midsommarafton och sedan Lukas familj och en extra kompis i går, i Lukas halvas stuga. Jag känner mig glad över att ha kunnat spela lite kubb, fiskat och över huvud taget gjort lite roligt under helgen. Allt har avrundats med ryggläge emellanåt. Men... Jag är glad så länge det bara fungerar något sånär.

Det var lite roligt i går då vi bestämde oss för att åka till svärföräldrarnas stuga. Här var det ett riktigt praktregn. Det ÖSTE ner. Regnet studsade mot vägen. Helt galet. Ute i stugan, ca 45 minuter bort, var det strålande sol. Lukas bror och hans kompis hade badat och låg på sina handdukar och njöt av solen. Vi fikade kaffe, bulle och glass utomhus och åkte ut på en fisketur med båten. I morse hann vi dock inte äta frukost ute innan regnet kom även till stugan. Men, snabbt var det över och vi åkte ut med båten även i dag på förmiddagen. Efter att vi ätit lunch körde vi hemåt. Då vi kört ca 15 minuter var regnet över oss, lika ihärdigt som i går. När vi kom hem hade vi kört i från det värsta, men har ändå fått höra lite åskmuller och se lite regn mitt i solskenet. Jaa.. Det har helt klart varit omväxlande väder för oss under det här dygnet. Det var i alla fall grymt skönt att få komma i väg till lite sol en stund.

Sedan vi kom hem har jag mest legat i soffan. Ganska trött efter att ha varit så pass i farten. Jag somnade innan middagen också. Skönt. Det behövdes. Lukas gjorde varsina lattes åt oss efter maten som vi drack framför ett par avsnitt Entourage och nu är han ute på sin MTB med ett gäng han brukar cykla med någon gång i veckan. När han kommer hem ska vi se mer Entourage och kanske att jag kan övertyga honom till en tallrik glass. Fram tills dess blir det att hitta något annat att slötitta på.





Jag fick då ingen fisk kan jag tala om. Däremot fick jag en näckros. Av Lukas :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0