Vi é på gång

Dagen innan julafton var jag faktiskt på gymmet för första gången sedan 4:e februari. Och ja, jag minns tragiskt nog vilket datum jag var där sist :P
Nu var jag mest där för att känna på lite. Jag tränade Biceps med lätta vikter (Lättare än de lätta som jag kör med då jag kör hårt, vill säga) och la mig i bänkpressen bara för att lyfta stången och känna på känslan. Passet blev relativt kort men då också rätt intensivt. Det kändes bra och var roligt att få komma dit igen. Nästa gång ska jag försöka lite mer på allvar. Längtar redan! Det får bli här efter nyår :)

Det är ju lite av ett projekt att ta sig iväg bara.
Lukas ska vara hemma och inte upptagen, till att börja med.
Efter att Mateo fått äta, helst.
Efter att jag ätit. Men gärna inte snabbare än 40 minuter efteråt. Blir det tidigare börjar jag så lätt må illa.
När jag då tränar vill jag gärna få hålla på i allt mellan 40-60 minuter.
Samtidigt som jag då ska hinna hem innan Mateo vill ha mat nästa gång.

Ja... Vissa problem är väl lite så där att "Man har inte fler problem än man gör sig". Finns ju ersättning att ge Mateo exempelvis. Men joo. Snart vill jag komma igång. Gym har sedan några år tillbaka varit ett av mina absolut största intressen. Att jag inte kunnat hålla på med det sedan januari/februari har satt sina spår på mer än ett sätt. Det känns verkligen helt underbart att jag återhämtat mig på det här viset och därför snart kan vara igång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0