Da'n efter doppareda'n

Ååh, god eftermiddag :)
I dag har det hunnits med lite soffmys och en promenad under tiden som Lukas tog ett pass med löpning.
Sopplunchen är avklarad nu också och kaffesuget börjar bli svårt att ignorera. Får fixa en laddning. Annars packar vi väl mest upp lite julklappar och tar det lugnt. Får se vad resten av dagen har att bjuda på :)



Vår julafton blev väldigt mysig. Vi aggerade Jesusfamiljen/Den heliga familjen i årets julspel. Oj vad mycket folk som kom! Jag har varit där nu 3-4 år i rad och det kommer alltid så många. Dels folk från församlingen. Men också så mycket annat folk som bara startat en tradition att börja julafton med att se den här pjäsen. Mateo blev ledsen precis lagom till att vi bara hade minuter kvar innan vi skulle upp på scenen alla tre; jag, Lukas och Mateo. Då fick han lite extra mat ur flaska - för enkelhetens skull, då jag hade på mig scenkläderna utanpå mina egna och satt rätt dumt till. Då däckade Mateo i min famn och fortsatte så vara under hela slutscenen. Detta trots kamerablixtar i massvis då vi var färdiga. Ja, väldigt mysigt var det i alla fall och mina föräldrar tog väldigt fina bilder. Jag ska se till att få kopiera över alla bilder från hela gårdagen till mitt USB så vi kan framkalla de bästa. Det var ju vår första jul med Mateo och vi tog själva inte en enda bild med en riktig kamera. Skandal.

Sedan blev det fika och en promenad hemma hos mina föräldrar. Vi firade både min och Lukas familj ihop i år. Mysigt :) Massvis med gott framför Kalles jul och julbordet var fantastiskt. Vi hade bidragit med knäcken, frukt och en sillsort med bland annat lingon i som blev helt ok.

En stund efter middagen åkte Lukas halva av familjen eftersom hans pappa skulle ut på nattjobb. Vi stannade kvar tillsammans med min familj ganska länge. Mateo mådde så gott mest hela kvällen och vi bara myste av varandras närvaro där i tv-soffan. Vi fick fina julklappar och då kanske särskilt Mateo. En bärsele/stol av Lukas familj. Sedan en Pingu-mobil och en resesäng av min.
Jag fick någonting av Lukas som jag trånat efter rätt länge. Vi har väldigt stora fina fönster här hemma... Någonting många tycker är väldigt fint då de kommer hit. Ja, det är fint, men ganska avslöjande. Lika bra som man ner ut - kan man ju så även se in, helt enkelt. Lukas hade därför köpt insynsskydd. Superduper fina! Jag har som fastnat lite för det här med "Shabby chic" och så här ser fönstret ut innifrån just nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0