Nya gardinuppsättningen

I dag fick jag mig en lång promenad. Trots att jag egentligen bestämt mig för en kortare. Jag gick en runda och tog postombudet, (för att hämta ut julgardinerna) Poppins, (köpa tofsarna till gardinerna) och sedan Konsum. När jag kom hem hade jag väl varit igång i lite lämpligt så där. Då jag började bära in grejerna från vagnen - blir jag förbryllad när jag böjer mig ner för att ta matkassen underifrån vagnen. Den var inte där!!! Nä, jag hade ju givet vis luddat till det i hjärnan så jag glömt kvar dem på affären. Jag hade alltså betalat, slängt upp en plastkasse och varorna på bandet, för att sedan knata därifrån glad i hågen - utan varorna. Underbart bruden. You go :P
Jaa... Jag fick ju snällt vända om med barnvagnen och hämta grejerna, helt enkelt. Kassörskan hade varit snäll att packa ihop dem och sparat dem bakom kassan. Kändes lite genant så där. Men. Det är väl sånt som händer när man ammar två gånger per natt och så där. När jag äntligen var hemma igen - mätte min promenadtid upp till närmare 3 timmar. Kort promenad var det ja.

Här kommer lite bilder på gardinuppsättningen jag knåpat ihop under dagen. Jag skippade det där med tomtar eller typiska julgardiner över huvud taget för vardagsrummet i år. Jag blev så less på att leta julgardiner jag tyckte om att jag helt enkelt köpte en egenkomponerad uppsättning. Så här blev det:

Byte från sommar (jaa vi struntade i höstgardiner) till vintergardiner


Mateo övervakade det hela



Våra nya gardiner som kom i dag. Jag blev riktigt nöjd får jag säga. Dessutom tycker jag de passar fint till lampan :)



En tjuvtitt ut på bron :)



Nu blir det soffhäng med grabbarna resten av kvällen. Jag är rätt trött nu får jag säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0