Lördag

I går var vi på stan med Mateo för första gången. Vi mötte upp Eva där och delade upp oss grabbar/tjejer för att köpa lite julklappar. I halvtid möttes vi för lunch. Jag hittade en sallad med kräftstjärtar som var riktigt god. Mysigt att gå på stan :) Ända tills det började snöa och blåsa lite väl mycket. Då sa vi att det fick vara bra och tackade för oss.



På kvällen var det julfest med jobbet som gällde. Mateo var hemma med Lukas och jag fick därför klara mig utan honom i flera-flera timmar. Det gjorde ont måste jag få säga. Däremot hade jag väldigt kul på middagen/festen också förstås. Men vilket rackarns väder!!! Alltså! Vi "nattare" skulle träffas hemma hos en av oss för att liksom samla ihop oss och åka dit i samlad tropp. Jag hade funderat på att ta bilen, men tänkte att den ändå skulle bli för liten att frakta oss alla till festen med. Efter det började jag leta mina täckbyxor, men utan resultat. Så. Efter att jag sminkat mig och tyckte att jag i alla fall försökt fixa till mig inför kvällen - drog jag huvan på jackan över skallen och knatade iväg i snöyran.



... Och plötsligt var det där med att vara snygg som bortblåst. Ganska bokstavligen. Med sminket fortfarande rinnande över ansiktet och resten av kroppen alldeles blöt av snön - kom jag in till kollegans kök och glöggbjudningen som ägde rum där... Jag blev snabbt inbeordrad på toaletten för att göra någonting åt eländet och fick låna en mascara för att fixa till den värsta skadan i alla fall.

Snövädret höll i sig och det var därför en syn att kolla ut genom våra fönster i morse. Så här mycket snö vet jag knappt om vi hade förra året! Och det här kom i princip över natten. Så här såg vår baksida ut!



Vi har därför mest skottat i dag får jag säga. Om det ska fortsätta så här kan jag skjuta upp det där med att förlänga mitt gymkort i alla fall. Säger bara det. Jag har INTE sett fram emot vintern. Jag försöker hitta positiva saker med alla årstider, men tycker väl sämst om vintern i alla fall. Det är mest det där med att skotta som inte är så väldans kul. Tänk om Lukas skulle ha börjat jobba klockan 6 exempelvis och möts av den snö som var nu på morgonen. Eller när jag ska ut med barnvagnen/bilen från garaget för att kanske ta mig till BVC eller liknande. Nä, inte ser jag fram emot det. Men... Om det värsta redan har kommit kan jag leva med det. För trots allt; så är det väldigt fint ute nu. Det måste jag medge.

Efter första skottningen gjorde jag varma mackor åt oss till lunch som vi åt innan Lukas åkte till stan en sväng. När Mateo sedan ätit och börjat bli trött igen - packade jag ner honom i vagnen igen så jag kunde fortsätta på skottningen. Jag fick hjälp med det allra sista när Lukas kom hem och nu är vår uppfart väldigt fin. Vi insåg det att det här inte var någonting vi hade med i beräkningen då vi nöjda flyttade in och tyckte att vår uppfart var så rymlig. Den ska ju skottas också. Denna rymliga parkeringsplats...



Till middag gjorde vi kycklinggryta med kesella som vätska/glurr och curry som största kryddning. Vi hade avocado med räkglurr till förrätt också. Det blev väldans bra får jag säga :)

Annars har vi sett film i kväll. Capten America. Den var faktiskt rätt bra. Vi hade då mysigt i tv-soffan alla tre. Mateo och jag höll händer - med spretade fingrar, flätade mellan varandras fingrar. Eller hur man ska säga. Han är ju mysigheten personifierad. Så är det bara :)
Nu är han matad ännu en gång för i kväll och lagd i sängen. Jag är på väg att krypa till kojs jag också.
Det här har varit en bra dag bortsett från att humöret pendlat lite upp och ner helt som det velat. Men, med två mysiga killar i huset har det ändå varit övervägande - toppen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0