Lev på hoppet

Ibland får man allt vara lite klurig. Jag och Mateo är ensamma hemma nu eftersom Lukas är på resa med jobbet. Trots att Mateo är väldigt snäll och sover mycket - tycker jag ändå att det är väldigt svårt att få duscha när Lukas inte är hemma. Det var snudd på vad jag var mest nervös över; att inte få duscha på 3 dagar! Inte okey. Nog kan jag ha honom i babysittern inne i badrummet. Det går säkert bara fint. Men, jag har aldrig hunnit prova det hittils och... Ja.. Jag tycker helt enkelt att tanken på att ställa sig i duschen. Blöta ner sig, tvåla in sig och sedan försöka få Mateo att sluta gråta - samtidigt som både tvål och vatten rinner i ögonen på mig.... Nää.. Inte om jag inte måste.

I kväll åkte vi då i alla fall hem till min familj. Där fick jag middag. Sedan en promenad tillsammans med lillasyster och vovven deras under tiden som Mateo var kvar med sin mormor och morfar :) Efter promenaden blev det kaffe och lite julfika. Och efter DET..! Då hörrni. Då fick jag ta mig ett bad. Ett bad! Jag har inte badat badkar sedan vi flyttade till det här huset! Jag har inte badat badkar på över ett år och fick nu äntligen göra det. Jag hade väl inte riktigt ro i kroppen, kände jag, till att ligga där något särskilt länge. Men, jag fick bli ren och visste att någon tog hand om Mateo. Väldigt skönt och väldigt behövligt på flera plan :)



Nu är vi hemma sedan ett tag tillbaka och har kurat ner oss båda två i min och Lukas säng. Jag gör en "fuling" och sitter med datorn i sängen för att inte somna innan Mateo. Tänkte ge honom en chans att komma till ro en stund här i sängen innan jag stänger av och försöker sova jag också. Blir nog väldigt snart. Är otroligt trött och dessutom inte helt kry måste jag nog säga. Jag känner att kroppen börjar svara på sömnbristen som man ändå måste säga råder. Får se om jag lyckas fäkta bort den här förkylningen.

Och nu kommer jag just på vad jag glömt. Syrran plockade fram ett hopprep åt mig. För nu ni gott folk! Här ska det hoppas! Hehe.. Jo men. Jag tänkte faktiskt helt ärligt hoppa lite hopprep. Dagar då jag inte kommer mig för att gå ut på promenad och lite sånt. Jag tänker också att det är en bra introduktion inför löpningen som jag hoppas på att ta upp igen framöver. Mjaja. Jag kan hämta det i morgon.



God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0