Moralmuffin

Fredag:

Lukas den underbara själen lagade middag åt mig i fredagkväll. Detta trots att han inte varit speciellt kry under veckan! Väldigt snällt tycker jag. Han skulle dessutom gå på sin natthelg där på fredagskvällen, så, jag ansåg att det enda rätta var att köpa med mig en fin ros åt honom. Hemgjorda köttbullar med potatis och brunsås fick jag. Så otroligt, grymt gott det var! Det var en riktig höjdare. Till efterrätt åt vi glass med skivade bananer och drack glögg med smak av vit choklad och lime...Ganska gott måste jag säga. Annars tog vi det bara lugnt och njöt av varandras sällskap, tills det att han skulle lägga sig och sova en stund innan han åkte iväg.


 

Lördag:

En långpromenad innan frukost och sedan började julstöket. Jag köpte en fin elektrisk ljusstake, nya gardiner och en liiiten, liiiten plastgran. Succé, I will tell you! haha. Mamma, pappa och brorsan kom på besök och hade med sig en god saffranskaka. Jag stod för kaffet och efter fikat hjälpte pappa mig att få upp gardinerna. Jag blev riktigt nöjd! Sedan hann jag ju få tvätta också, nöjd över det med! Julgranen är en sån där liten på 60cm...Jag funderar starkt på att ha julgransplundring, där vi ska dansa runt den och sedan kasta ut den från min balkong.





Söndag:

Jag sov nog nästan 10 timmar inatt...Efter en dusch och snabbfika, skyndade jag mig upp till missionskyrkan, där jag var på en mysig gudstjänst. En kör som församlingen tydligen har "plockkören", var jätteduktig. Tre solister också, riktigt bra gjort! Mötet blev ganska känslosamt för mig just idag. Det är så mycket som snurrar runt i huvudet just nu. Jag känner att jag verkligen behövde gå dit. Jag ska försöka sammanfatta mötet lite som hastigast...

Försök att inte vara så fördomsfull. Se människan, personligheten och dess bakgrund, bakom varje enskild människa. Detta trots dess utsida.

Tänk att jordens tillgångar egentligen är tillräckliga för alla. Men att människan genom sin egoism har sett till att vissa inte har möjlighet att ta del av detta. Tänk på hur bra vi här i rika Sverige har det. Tänk på hur lite vi skulle behöva ge till andra, för att hjälpa. Tänk på hur mycket vi egentligen skulle kunna ge, men som vi inte ger.

Förlåt människor som gjort dig ledsen. Var inte så långsint, utan se vilken bagatell det egentligen handlar om.

Jag skrev jag ett sms till en person jag inte pratat med på flera månader...Som ett tecken på att jag inte längre är arg. Jag bjöd jag Lukas på middag, innan han skulle iväg på jobbet igen.
Jag har jag gått på skyltsöndag en liten stund.
Jag har jag bakat chokladmuffins att bjuda jobbarkompisarna på imorgon.
Jag funderar på att skänka pengar åt någon välgörenhet. Juletider som det är och allt.

Ikväll har jag och Josefin gått en lång och härlig promenad.
Så mycket vettigt har förmodligen aldrig blivit sagt på en och samma promenad.
Wooord. Hehe.

Nu! Läsa, sedan sova.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du vet väl att du måste vika till grenarna på granen, nu ser den ju ut som ett pilträd eller nåt, man ska ju böja till dom precis som på stora plastgranar

2008-12-07 @ 10:40:27
Postat av: Jossan

Fler sådana promenader!

2008-12-12 @ 20:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0