Ett helt år!

081111 Ettårsdagen utan snus...Jag är stolt!

Idag när jag hämtat ut ett paket, vars innehåll jag trodde var ett gäng böcker jag beställt, blev jag riktigt förvånad.
Det var en sån där digital fotoram, vilket jag INTE har beställt. Jag funderade så det knakade över hur jag kunnat få hem en sådan, tills jag nästan fick lite panik. Till slut insåg jag att det är välkomstpresenten för att jag skaffat bredband. Jag kom på att Lukas faktiskt fick en digitalkamera, efter att ha skaffat samma Internet som jag. Så, då var ju det mysteriet löst i alla fall.
När jag kollade brevlådan efter att ha kommit hem med det där paketet, hittade jag SJÄLVKLART avin för böckerna...Jag orkade INTE gå tillbaka, kan jag säga.

Efter att jag varit hemma en stund, kollade i alla fall jag igenom pappren jag fått efter att ha registrerat detta bredband då...Bland dessa papper, ligger ett jag självklart ska retunera efter att ha skrivit på det. Tur att jag kikade igenom de där papprena! Det blir att köpa frimärken och kuvert imorgon. Då får jag hämta ut böckerna i samma veva...Snart kommer en julklapp jag beställt också. Jisses, jag blir ju stammis där på uthämtningen snart, höhö.

När jag var där på Ica/postuthämtningen, passade jag på att köpa en liten, liten termos. Sedan gick jag hem och gjorde kaffe. Som jag sedan tog med mig till Lukas föräldrars garage. Med mig hade jag även mintchoklad. Lukas stod nämligen i garaget och fixade med ställningen till en skylt på kyrkan...Så, jag tyckte han skulle behöva lite kaffe. När han grundat den tog vi oss en fika där i garaget. Kaffe och choklad, inte alls tokigt!
Jag är så otroligt lycklig över att ha någon att göra sådant för -och med.

Ikväll har jag jobbat. Det var en riktigt bra kväll, får jag säga. Jag har fått beställa prover som ska tas, ta akutprover på en patient. Lägga in "att göra-saker" på arbetslistan, ta en del blodtryck och syresättningar...Hmn..Mja, lite sådant. Det är egentligen grejer jag gör ganska dagligen. Men just på kvällarna brukar det inte vara speciellt mycket av just det, så det var kul med lite aktivitet.

Jag hade en liten tanke om att springa en sväng så här efter jobbet och innan läggdags...Men, när jag gick från bussen insåg jag hur pass halkigt det var. Nä, det där med springa får bli någon annan kväll. Dessutom kan jag faktiskt behöva vila ikväll. Träningen i veckan blir så här.
Mån (igår): Intensivgympa
Tis: Vila, bortsett från allt springande/promenerande på jobbet
Ons: Simma
Tors: Styrkegympa
Sedan mest troligt promenader fre, lör och sön...Så, vila idag kan man kanske få göra...Nästan.

Nä, nu är jag ganska trött. Ska ta och läsa litegrann innan jag somnar.
Imorgon ska jag och Lukas till stan för att luncha på Barista. Han hade visst två rabattcheckar där.
Där runt 16.00 ska Lukas på träning genom jobbet och jag iväg för att simma med Susanna.
Det blir en bra dag!

God natt.


Kommentarer
Postat av: Lina

Ett HELT år! :D SUUUPERBRA JOBBAT GUMMAN! :D :D :D kram!!

2008-11-12 @ 12:22:19
URL: http://sockerbitan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0