Detox, Dag 6 och 7

Jobbandet igår gick helt okey tycker jag. Bortsett från ett faktum vi konstaterade där på elektiva (planerade) ortopedsidan, där jag vikarierar. Våra patienter är i regel alldeles för friska!!! Vi borde helt enkelt bryta ett ben på dem när de anländer till avdelningen. Break a leg!!! På så vis skulle vi slippa leta dem över halva Norrlands universitetssjukhus då de har sina tider hos doktorn, anestesin eller EKG!!! Höhö...Nä, annat är det efter operationerna...Då går det inte jättesnabbt för dem att göra någonting alls...MEN, det är ju även där, bland annat, jaaag kommer in i bilden.
  Tanken var att jag skulle jobba på akuta sidan igår. När jag kom dit och sa att jag skulle vara och latja med dem under dagen, tyckte de att..Jaa..Visst får du det, men vi har det nog inte så mycket mer stressigt än ni har på er sida. Såå, jag gick tillbaka till elektiva och fick hjälpa en av sköterskorna med intagen nästan hela dagen. På så vis fick jag ta proverna på 5-6 stycken, så det var roligt.

Kvällen spenderades med Älsklingen...Men alltså..Jag var så trött att jag då rent höll på att somna redan i tv-soffan! Det tog säkert inte mer än 5-10 minuter till jag somnade, från att jag la huvudet på kudden! Jisses..Den här detox-kosten alltså. Jag har aldrig varit så här trött och ofokuserad förut...

__________________________________________________________________________________________________

Idag har jag varit ledig! Förmiddagen med Älsk, men sedan skulle han ut och springa. Så då gick jag hem.
Tanken var att vi skulle dricka te tillsammans under eftermiddagen, men eftersom Lukas gick och fick ont i magen, skippade vi det. Han hade planerat att ha tre kompisar hos sig ikväll för att, som de så käckt säger, "Se på våldsfilm och käka smågodis"...Haha. Så jag hoppas verkligen magen gick över, så det fick bli av. Ska jag vara ärlig har jag faktiskt inte hört av mig till honom för att fråga hur han mår...Skämmes på mig!

Ikväll fick jag med mig Ronja på träningen. Åter igen hade jag inga hantlar...Sist hade jag inga alls och den här gången glömde jag de jag nu har...Rackarns också! Vi hittade en hel hantel och en som bara hade en vikt på ena sidan. Så, jag gav Ronja den hela och tog den trasiga själv...Men, det är ju en uppgradering från att inte ha någon vikt alls! Mhm mhm.

Nu har jag druckit en stor bärsmootie...Alltså..Det slog mig nu ikvälll....
Jag har levt på, vad som bör kunna räknas till veganmat, sedan i fredags nu! PLUS, att jag dessutom inte äter någonting som innehåller vetemjöl, socker och salt. Jag tror inte jag gör det här riktigt rätt, to be honest......Men vaddå...Jag har ju bara tre dagar kvar av det här, sedan ska jag lägga till litegrann på min meny igen.

En plan jag har funderat på...Är att köpa en marabou chokladkaka som pris till mig på måndag, då jag haft min 10-dagars detox. Samtidigt känner jag en gnutta dåligt samvete över att äta något så pass onyttigt.....Hmn....
Kan hända att jag väljer en sån där med typ 70% kakao istället...Fast, jag ska nog faktiskt jobba på att köpa den där vanliga chokladkakan...Jobba på - att tillåta mig själv att äta den..Utan att känna mig dum efteråt.
DET, om något, är någonting som skulle vara nyttigt för mig.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0