Detox, Dag 3 och 4

Tredje dagen utan kaffe
Fjärde dagen utan kaffe

Igår stressade jag på förmiddagen, för att hinna fixa med alla måltider jag behövde. Jag gjorde lunch att äta innan jag for, middag till jobbandet och sedan lunch för idag. Stressigt blev det! Inte blev det heller bättre då jag kom till bussen! Ahhh, busskortet hade ju förstås gått ut! Men aja, lyckligtvis bor man på ett ställe där det kan gå för sig att få åka in gratis. I löfte om att jag verkligen skulle fylla på det under dagen. Så, på kvällen då jag åkte hem från jobbet fyllde jag på kortet efter att jag då hunnit ta ut pengar. Great!

Igår var nog kvällen med de alla frästelserna tror jag! Oj oj. Först och främst beställde alla utom jag och "min" sköterska pizza till middag. Sedan åt de godis till efterrätt. Hahh! Och gofika bjöd vi patienterna på också. Oj så sugen jag blev! Men nä, jag får ju inte ens dricka en kaffekopp! Jag satt där, med mina äpplen och pepparmynta-te. De skrattade lite åt mig när jag åt selleri...Men jag tycker faktiskt det ÄR gott! Sådeså.Höhö.

_____________________________________________________________________________________________

Idag har jag hunnit få spendera lite tid med Lukas i alla fall. Blev väl mest att äta frukost, gå hem till honom, äta lunch och sedan dra iväg...Men vad då? Tid till att umgås i alla fall!

Nu är det jobb som gäller i alla fall. Blir nog en rätt lugn kväll, men imorgon bitti blir det säkert en hel del att göra.
Jag insåg ju också att jag inte gjort någon lunchmat till imorgon. Lyckligtvis har jag kvar lite stackars rester från salladen...Så jag får skrapa ihop det då.

På torsdag funderar jag starkt på att gå på styrkegympan...Trots detox. Jag har läst att man faktiskt kan hålla på med gympa trots den ganska strikta kosten...Hmn...Mja, vi får se! Kan eventuellt bli simning då på fredag. Får se.

______________________________________________________________________________________________

Så var man hemma från jobbet. Känslan då jag kom innanför dörren var faktiskt helt otrolig. Jobb i all ära, men OJ så grymt skönt att få komma hem. Till mitt eget.
Jag ställde mig och snabbgjorde en god sallad med bland annat bönor och äpplen, så jag ska ha någonting gott till lunch imorgon. Den där grekiska salladen jag tänkte skrapa ihop kändes faktiskt inte så spännande längre. Den har jag ju ätit nu två dagar i rad liksom.
Jaja...Nu ska jag dricka lite vatten...Det är ju fasen jobbigt att dricka 1,5 - 2 liter vatten om dagen! Jag är inte bra på det i alla fall. Fast, nu tror jag faktiskt jag ska ha druckit en....mjaaa..hmn...Jomen, lite över 1 liter ska jag nog ha fått i mig idag. Rekord!
När jag tycker mig ha blattnad upp tillräckligt från insidan, ska jag göra mig klar för att sova, så jag kan ligga och läsa en stund...Det är så lätt att fastna i läsandet. Men upp 05.00 ska jag imorgon, så jag ska försöka somna snabbt.

Ciaaoo

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter bra att det går bra med detoxen :D Det är ju verkligen en mental pers :P Om du ska gå på stykregympan är det kasnke bra om du tar en bit lax eller nåt till middag (och vem tackar nej till det, hehe) :) Kramar

2008-11-04 @ 09:46:27
URL: http://sockerbitan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0