Detox, Dag 10 - KLAR!

Så där ja! Tionde och sista dagen av detoxen är här. Jag har nyss lagat maten jag ska äta till lunch imorgon. Kyckling, ris och brockoli. HIMELSKT!!! Ni ska tro att det var svårt för mig att låta bli kycklingen. Allra helst hade jag ätit upp det redan ikväll..Men nä, idag åt jag åter igen quorn. Quorn med gurka, vitkål och paprika.

Imorse när jag körde mot jobbet, (har fått låna bil av föräldrarna lörd-sönd) insåg jag att min matlåda låg kvar i kylen hemma..........Jag menar...Det är ju PERFEKT - när man nu inte äter vad som helst! Njaaaa....Jag blev hemskt grinig måste jag säga. Lyckligtvis hittade jag en sallad på kiosken i centralhallen som fick gå bra, så det ordnade då sig i alla fall. Det var bland annat pasta i den, vilket jag inte ätit under de här 10 dagarna, så lite dumt kändes det...Men whata heck. Det blundar vi för, så här sista dagen.

Mina planer nu, är att anamma vissa delar av detoxen som känns vettiga att hålla kvar vid. Förutom det, går jag helt enkelt tillbaka till att mest äta enligt GI-metoden som tidigare. Vikten har gått en aningen neråt nu under de här 10 dagarna också. Inte mer än 2-4 hekto, men bättre det än att det bara rasar...Jag har ju trots allt inte hur mycket som helst att ta av.

Imorgon hade jag tänkt köpa en chokladkaka för att fira. Inte en sån med 70% kakao som jag brukar köpa, de få gånger jag äter godis, annat än torkad frukt. Utan en riktig, vanlig, god, marabou chokladkaka...Men jag måste säga att det ändå tar emot. Samvetet säger Nej. Men samtidigt är det väl ändå nu, om någon gång, jag ska unna mig choklad tycker jag.
Dessutom ska jag träna imorgon, så där har jag ännu en anledning till att äta utan dåligt samvete.
Vi får se hur jag gör...Det låter säkert jättelöjligt, men det är verkligen svårt för mig med sånt där. Jag måste bara intala mig själv att jag faktiskt inte går upp 10 kilo av att äta en chokladkaka En gång.

På tisdag är det min ettårsdag utan snus...Applåd till mig! Frågan är ju om man ska skjuta fram chokladen tills dess...Men...Nä, jag tror det får bli imorgon, om någon dag alls.

Idag har jag i alla fall fixat ett formulär jag ska fylla i för att gå med i kommunal/facket och A-kassa. Kan vara bra.

Snart blir det att träffa Lukas är det tänkt...Jag skulle egentligen ha handlat innan det, så jag slipper göra det efter jobbet imorgon...Hmn...Nä jag har nog det jag behöver för ikväll. Förutom möjligtvis soyayoghurten till mülsin att äta till kvällsfika. Men...Ähh..Om Lukas kommer hit får jag äta något annat. Ska jag däremot till honom, så har jag faktiskt en sån förpackning hos han. Det löööser sig.

Nä, nu ska jag sluta skriva här och prata med Ingela på msn istället. Ända borta i Amerikat är hon.
Hon gör mig stolt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Och du gör MIG stolt :P Härligt superbra jobbat med detoxen! :) Längtar tills jul då vi får ses igen! :D kramar

2008-11-10 @ 10:46:31
URL: http://sockerbitan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0